Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΣΣ: Οι Σχολικοί Σύμβουλοι για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα κάνουν το καθήκον τους όπως το επιβάλλουν οι νόμοι και η συνείδησή τους, υπερασπιζόμενοι την παιδαγωγική και επιστημονική διάσταση του έργου τους, η οποία αποτέλεσε και τη διαχωριστική γραμμή με τους επιθεωρητές της προ του 1982 εποχής. 
Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων και υπογραμμίζει πως ........
«εκτιμά ότι, όσο η αξιολόγηση συνδέεται με ποσοστώσεις του Ν.4024/2011 οι οποίες οδηγούν σε μισθολογικές καθηλώσεις και παραμένει αποσυνδεδεμένη από την επιμόρφωση, δεν μπορεί να επιτελέσει τον διαμορφωτικό της ρόλο της και εξ’ αντικειμένου εντάσσεται σε μοντέλα του παρελθόντος τα οποία διεθνώς έχουν υποστεί κριτική και εγκαταλείπονται». 
Η ΠΕΣΣ σημειώνει επίσης ότι «διαχρονικά οι αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς τη θεσμική εκπροσώπηση των εμπλεκόμενων φορέων και χωρίς τις απαιτούμενες συναινέσεις, έχουν προδιαγεγραμμένη πορεία, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που ταλανίζει επί 32 συναπτά έτη την εκπαίδευση».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΘΕΜΑ: « ΠΔ 152 /2013 »
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ μετά από απόφασή του στη συνεδρίαση στις 20/12/2013, σε σχέση με το ΠΔ 152/2013, θέλει να ενημερώσει τους συνάδελφους ότι είχε τοποθετηθεί έγκαιρα για την αξιολόγηση, και ειδικότερα: 
1. Πριν από τη δημοσιοποίηση του σχεδίου του ΠΔ 152/2013 είχε θέσει στο δημόσιο διάλογο πλαίσιο αρχών, στη βάση των οποίων θα ήταν δυνατή η αξιολόγηση σημειώνοντας : «Σε κάθε περίπτωση, πριν την οριστικοποίηση των αποφάσεων για την αξιολόγηση, κρίνουμε απαραίτητη τη διαβούλευση και τη συναίνεση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, καθώς και της ΠΕΣΣ» (αρ.πρωτ.157/30-9-2012/ΠΕΣΣ)
2. Μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου του ΠΔ 152.2913 έκανε μακροσκελή ανακοίνωση στην οποία εντοπίζονταν προβλήματα εφαρμογής του καθώς και σοβαρά τεχνικά ζητήματα γράφοντας: «Το συγκεκριμένο σχέδιο ΠΔ κρίνεται πρόχειρο, περιέχει αποσπασματικές, ακόμη και άδικες διατάξεις, χαρακτηρίζεται από ουσιώδεις ελλείψεις και ασάφειες και δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά ένα σύνθετο, εξαιρετικά σημαντικό και ευαίσθητο θέμα, όπως είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ώστε και μέσω αυτής να επιδιωχθεί η βελτίωση της Εκπαίδευσης» (αρ.πρωτ.7/12-3-2013/ΠΕΣΣ). 
Μετά την υπογραφή του ΠΔ 152/2013, το ΔΣ της ΠΕΣΣ αποφάσισε και γνωστοποιεί στους συνάδελφους ότι: 
1. Η ΠΕΣΣ επαναβεβαιώνει, τον πυρήνα της κριτικής την οποία άσκησε στο σχέδιο του ΠΔ (αρ.πρωτ.7/12-3-2013/ΠΕΣΣ). 
2. Η ΠΕΣΣ παραμένει στο πλαίσιο των αρχών τις οποίες είχε δημοσιοποιήσει (αρ.πρωτ.157/30-9-2012/ΠΕΣΣ) και στην εκτίμηση ότι μια αξιολόγηση στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. 
3. Η ΑΕΕ παρά τα θετικά της στοιχεία και πέρα από το γεγονός ότι χρειάζονται αλλαγές λειτουργικού χαρακτήρα, επί της ουσίας συμπαρασύρεται από την ένταξή της στο ΠΔ 152 /2013.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ εκτιμά ότι, όσο η αξιολόγηση συνδέεται με ποσοστώσεις του Ν.4024/2011 οι οποίες οδηγούν σε μισθολογικές καθηλώσεις και παραμένει αποσυνδεδεμένη από την επιμόρφωση, δεν μπορεί να επιτελέσει τον διαμορφωτικό της ρόλο της και εξ’ αντικειμένου εντάσσεται σε μοντέλα του παρελθόντος τα οποία διεθνώς έχουν υποστεί κριτική και εγκαταλείπονται. 
Γι’αυτό το λόγο το ΔΣ της ΠΕΣΣ θεωρεί ότι η παράθεση ενός καταλόγου επί μέρους προβλημάτων του ΠΔ 152/2013, που κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι, δεν έχει νόημα αν δεν αντιμετωπιστούν πρώτα τα παραπάνω θεμελιακά προβλήματά του. 
Διαχρονικά οι αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς τη θεσμική εκπροσώπηση των εμπλεκόμενων φορέων και χωρίς τις απαιτούμενες συναινέσεις, έχουν προδιαγεγραμμένη πορεία, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που ταλανίζει επί 32 συναπτά έτη την εκπαίδευση.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ δηλώνει ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα κάνουν το καθήκον τους όπως το επιβάλλουν οι νόμοι και η συνείδησή τους, υπερασπιζόμενοι την παιδαγωγική και επιστημονική διάσταση του έργου τους, η οποία αποτέλεσε και τη διαχωριστική γραμμή με τους επιθεωρητές της προ του 1982 εποχής. 
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                   Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ          ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
http://www.esos.gr/ 

1 σχόλιο:

  1. Πρέπει να επισημαίνουμε ότι η ΠΕΣΣ σύμφωνα με το καταστατικός της είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉ οργάνωση και υποτίθεται ότι η προσέγγιση που κάνει κάθε φορά για εκπαιδευτικά ζητήματα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη.

    Η γνώμη μου είναι ότι η κριτική που κάνει η ΠΕΣΣ στο νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης στερείται επιστημονικότητας (αντικειμενικότητας) διότι περιορίζεται μόνο στην ανάδειξη λειτουργικού τύπου αδυναμιών του προτεινόμενου συστήματος αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης και δεν διεισδύει σε βαθύτερα ζητήματα εκπαιδευτικής θεωρίας και πολιτικής. Επίσης δεν κάνει καμία αναφορά στις ιδεολογικές, κοινωνιολογικές, πολιτικές και οικονομικές διαστάσεις του ζητήματος.
    Παρόλα αυτά το σημαντικό στη συγκεκριμένη φάση (κατά τη γνώμη μου) είναι ότι και η επιστημονική ένωση της ΠΕΣΣ εκφράζει σοβαρές ενστάσεις για την εφαρμογή και την υλοποίηση του προτεινόμενου συστήματος στην πράξη.

    Με βάση τα παραπάνω προκύπτουν δύο ερωτήματα:
    1ον Γιατί η ΠΕΣΣ αναλώνεται σε τέτοιου είδους κριτικές (απλοϊκές, ρηχές);
    2ον Πώς μπορεί να υλοποιηθεί το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης με αποτελεσματικότητα όταν οι ίδιοι σύμβουλοι, που καλούνται να το εφαρμόσουν στην πράξη, έχουν σοβαρές ενστάσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή