Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Περί τις 12.500 οι πλεονάζοντες σήμερα στη ΔΕ, ανάμεσά τους –για πρώτη φορά στα χρονικά– και φιλόλογοι

Του Απόστολου Λακασά
Έμπειρα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, όταν θέλουν να καυτηριάσουν το όργιο προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ειδικότερα στον τομέα της εκπαίδευσης, θυμούνται (ενδεικτικά...) την περίπτωση συναδέλφου τους που τοποθέτησε την καθηγήτρια κόρη του σε σχολείο «ακριβώς δίπλα» στο σπίτι της στην Αθήνα. Πώς; Με ένα απλό ρουσφετολογικό τρικ. Αυξάνοντας τον αριθμό των κενών στη συγκεκριμένη περιοχή «τόσο» όσο χρειαζόταν ώστε να συμπεριληφθεί στον κατάλογο με τους «απαραίτητους» και η θυγατέρα. Εξίσου αυθαίρετα γινόταν την εποχή της τεχνητής ευημερίας για την Ελλάδα και ο υπολογισμός....
των «απαιτούμενων» διορισμών.


Ο αριθμός τους ξεπερνούσε έως και κατά 10% τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Το αποτέλεσμα φαίνεται σήμερα. Περίπου 12.500 καθηγητές πλεονάζουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή, σχεδόν ο ένας στους έξι. Μάλιστα, για πρώτη φορά στα χρονικά, φέτος πλεονάζουν φιλόλογοι, με αποτέλεσμα καθηγητές να στρέφονται κατά καθηγητών... Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», καθηγητές σε σχολεία του κέντρου της Αθήνας απευθύνθηκαν στον αρμόδιο εισαγγελέα, καταγγέλλοντας τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι δεν ασκεί σωστά τα καθήκοντά του επειδή ανέθεσε τη διδασκαλία της Ιστορίας όχι σε φιλολόγους, αλλά σε καθηγητές ξένων γλωσσών. Ειδικότερα, σε μία εποχή που πάνω από τον δημόσιο τομέα επικρέμαται το μέτρο της διαθεσιμότητας, συναγερμό αναμένεται να προκαλέσουν στις τάξεις των εκπαιδευτικών τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Κ» για τους πλεονάζοντες καθηγητές σε γυμνάσια και επαγγελματικά λύκεια.

Σύμφωνα με την αποτύπωση που έγινε μέσα στο καλοκαίρι από καθ’ ύλην αρμόδιο υψηλόβαθμο θεσμικό φορέα, για τις ώρες των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και αφού συνυπολογίσθηκε η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών κατά δύο ώρες την εβδομάδα, προέκυψαν ότι συνολικά πλεόναζαν 23.347 καθηγητές. Εξ αυτών οι 5.000 μετακινήθηκαν προς την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (γυμναστές, ξένων γλωσσών και καλλιτεχνικών μαθημάτων), καθώς και σε διοικητικές θέσεις υπουργείων ή άλλων φορέων του Δημοσίου. Περίπου 2.500 ετέθησαν σε διαθεσιμότητα, εκ των οποίων οι 302 «διεσώθησαν» καλύπτοντας διοικητικές θέσεις. Άλλοι περίπου 3.500 καθηγητές συνταξιοδοτήθηκαν στα τέλη Αυγούστου.Εξαιρώντας τους συνολικά 11.000 εκπαιδευτικούς που αποχώρησαν (για διαφόρους λόγους) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προκύπτει ότι σήμερα πλεονάζουν 12.500 καθηγητές, στο σύνολο των 72.500 καθηγητών που ανήκουν στο δυναμικό του υπουργείου Παιδείας και υπηρετούν σε διάφορες διοικητικές θέσεις και όχι μόνο σε σχολεία.

Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης σχολικής χρονιάς και χωρίς να υπολογίζεται η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών κατά δύο ώρες την εβδομάδα, το συνολικό πλεονάζον προσωπικό έφθανε στους 16.159 καθηγητές.Από τη δεκαετία του ’90«Σε κάποιες χρονιές διορίστηκαν έως και κατά 10% περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τις ανάγκες των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας», τόνισε, μιλώντας στην «Κ», παλαιό στέλεχος του υπ. Παιδείας. Το πρόβλημα ξεκίνησε από τη δεκαετία του ’90, όταν οι ηγεσίες του υπ. Παιδείας, με σαφώς μικροκομματική στόχευση και έχοντας την πίεση της ΟΛΜΕ που ζητούσε «ακόμη περισσότερους διορισμούς», προχωρούσαν σε διορισμούς με βάση τις εκτιμήσεις των στελεχών εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή για τα κενά. Συνήθως ο αριθμός των διορισμών ήταν αρκετά μεγαλύτερος του αριθμού των κενών που ήταν ήδη γνωστά (π.χ. από τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων που διαμορφώνεται στα τέλη Αυγούστου). Βέβαια, με αυτόν τον τρόπο προέκυπταν πλεονάσματα εκπαιδευτικών σε σχολεία, τα οποία «συσσωρεύονταν» με τα χρόνια.

Μάλιστα, δεν έλειψαν οι περιπτώσεις που κάποιοι εκμεταλλεύθηκαν τα κενά του συστήματος. Ενδεικτικά, μία γνωστή πρακτική ήταν κάποιοι καθηγητές να ζητούν διορισμό σε ακριτικές περιοχές, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα πλεονάζουν εκεί. Η «στρατηγική» τους είχε στόχο να πάρουν (ίσως και με «μέσο») απόσπαση σε σχολείο δίπλα στο σπίτι τους ή στην κεντρική υπηρεσία.Πλέον, το πληροφοριακό σύστημα που έχει το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αποτυπώσει άμεσα τον χάρτη των κενών στα σχολεία της χώρας και να καταδείξει την «πικρή αλήθεια» για τους πλεονάζοντες καθηγητές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή