Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

Μετατάξεις εκπαιδευτικών: Ερωτηματικά, παγίδες και προτάσεις. Του Χρήστου Κατσαρού*

Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ:
1) Διαπιστωτική πράξη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αριθ. Πρωτ.: 111966/Δ2 (καθορίζει τον αριθμό πλεονάζοντος εκπαιδευτικού προσωπικού Δ.Ε. και τις κενές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Π.Ε ανά περιφερειακή διεύθυνση)

2) Άρθρο 82 παρ. 11 του ν. 4172/2013 (δίνει το δικαίωμα στον Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να εκδίδει τις διαπιστωτικές πράξεις).

3) άρθρο 73, παρ 1,2 του ν.4174/2013 (προβλέπει ότι οι μετατάξεις γίνονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγονται ή στην εγγύτερη αυτής, εντός της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, σε συνιστώμενες με την.....

πράξη μετάταξης προσωποπαγείς θέσεις διοικητικού προσωπικού σε οργανικές θέσεις της αυτής, ανώτερης ή και κατώτερης κατηγορίας)

4) Άρθρα 90 και 91 του ν. 4172/2013 (διαθεσιμότητα, κινητικότητα, μετάταξη έστω και χωρίς αίτηση και με βάση αυτά γίνεται η μοριοδότηση, γίνεται η αντικατάσταση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων από τριμελή συμβούλια)

1) Τι απέγιναν οι αιτήσεις για μετάταξη καθηγητών ειδικοτήτων στην Α/θμια Εκπαίδευση;

Οι μετατάξεις αυτές θα γίνονταν με άλλο νομικό πλαίσιο. Οι περιφερειακές διευθύνσεις είχαν προσδιορίσει τα κενά, τα ονόματα στάλθηκαν στον υπουργό για υπογραφή και τα πάντα ακυρώθηκαν τελευταία στιγμή.

2) Τι απέγιναν οι αιτήσεις για μετάταξη από ειδικότητα σε ειδικότητα στη Δ/θμια Εκπαίδευση; 

Είναι στο ΚΥΣΔΕ και δεν έχουν υπογραφεί από τον υπουργό. 

3) Πότε θα γίνουν οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ; Αληθεύουν οι φήμες ότι μπορεί να μη γίνουν ή να πάνε για Σεπτέμβρη και βάλε;

Λόγω της εσκεμμένης καθυστέρησης όλοι οι εκπαιδευτικοί εξωθούνται με σατανικό και βρώμικο τρόπο στις μετατάξεις 

4) Πώς προέκυψαν τα νούμερα κενών και πλεονασμάτων της εγκυκλίου;

Προέκυψαν από πίνακες των Διευθύνσεων Εκ/σης που στάλθηκαν στο υπουργείο μέσω των Περιφερειών στις αρχές Αυγούστου, χωρίς να αναμιχθούν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Σε πολλές περιοχές τα νούμερα είναι αναληθή σύμφωνα με καταγγελίες αιρετών. Όλα αυτά που δόθηκαν στην δημοσιότητα είναι κενά λειτουργικά. Θα βαπτισθούν οργανικά κενά ή προσωποπαγή; Όλα αυτά πότε, σε μια νύχτα;

5) Πώς θα γνωρίζει κάποιος εάν ανήκει στο πλεονάζον προσωπικό, ώστε να κάνει αίτηση; Είναι όσοι βρίσκονται σε διάθεση, χωρίς οργανική; Είναι όσοι βρέθηκαν χωρίς οργανική με την μείωση των ωρών της α΄ ανάθεσης σε 10; Ποιοι είναι οι πλεονάζοντες;

Δεν υπάρχουν ακόμη ονομαστικοί πίνακες πλεοναζόντων. Αίτηση μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε αν η ειδικότητά του περιλαμβάνεται σε αυτές που πλεονάζουν σύμφωνα με τη διαπιστωτική πράξη.

6) Τι θα γίνει αν οι αιτήσεις για μετάταξη δεν καλύψουν τις κενές θέσεις στην Α/θμια και στις Διευθύνσεις; 

Κανείς δεν ξέρει.

7) Γιατί η εγκύκλιος των υποχρεωτικών μετατάξεων ξεκινά με τη λέξη «καλούνται» όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και όχι με την λέξη υποχρεούνται; Γιατί μόνο κατά το σχολ. έτος 2013-2014;

Καμιά απάντηση..

8) Πώς δημιουργήθηκε το πλεονάζον προσωπικό;

Πέρα από ένα προσωπικό εφεδρείας που πρέπει να υπάρχει και να καλύπτει ανά πάσα στιγμή έκτακτες ανάγκες ( άδειες κύησης, σοβαρές ασθένειες, θάνατοι κ.ά.), για το πλεονάζον προσωπικό που εμφανίζει το υπουργείο είναι αποκλειστικά υπεύθυνο και μόνο αυτό. Το δημιούργησε το ίδιο με τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις και την αύξηση του ωραρίου κατά 2 ώρες πριν από 2 μήνες. Τώρα προσπαθεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη μέσω των ΜΜΕ, ότι η Παιδεία ήταν άρρωστη και έπρεπε να μπει μια σειρά.

9) Αφού υπήρχαν οργανικά κενά σε διάφορους Νομούς γιατί το Υπουργείο δεν ζήτησε από τις Διευθύνσεις να προτείνουν νέες οργανικές θέσεις στις ειδικότητες έτσι ώστε να υπάρχει σωστός προγραμματισμός για τη νέα χρονιά;

Παράκαμψη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ( ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ )

Γ. ΠΑΓΙΔΕΣ

1) Οι θέσεις στην Α/θμια Εκ/ση αφορούν κατά κύριο λόγο στα Ολοήμερα Δημοτικά με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) (Το πρόγραμμα όμως των ΕΑΕΠ είναι ενταγμένο στα ΕΣΠΑ, έχει ημερομηνία λήξης 31/12/2015 και συγκεκριμένη χρηματοδότηση 107 εκ. ευρώ (ΥΠΔΒΜΘ -ναι έτσι το λέγανε τότε- 24-12-2010 αρ. πρωτ. 27546).

Οι θέσεις αυτές θα είναι οργανικές;

Τι θα γίνουν οι θέσεις αυτές μετά τη λήξη του προγράμματος;

Να υπενθυμίσω ότι το ΕΣΠΑ που αφορά την εκπαίδευση, για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και Περιφέρεια Αιγαίου δεν ισχύει, εξαιτίας του γεγονότος ότι η περιφέρειά μας έχει υψηλό βιοτικό επίπεδο ζωής (βιομηχανική ζώνη Οινοφύτων).

Θα βγει κάποιος και θα μου πει ότι δεν ισχύουν αυτά και το ΕΣΠΑ θα συνεχιστεί κανονικά, οι θέσεις που θα δοθούν θα είναι οργανικές ή προσωποπαγείς;

Αν το καλό Υπουργείο δημιουργήσει οργανικές θέσεις και το 2015 σταματήσει το ΕΣΠΑ τι θα κάνει; Προφανώς θα καταργήσει τις οργανικές θέσεις και θα δημιουργήσει χιλιάδες υπεράριθμους/πλεονάζοντες. Κι άλλη γκάφα; Δεν νομίζω..

Επίσης, μετατάσσοντας χιλιάδες συναδέλφους δημιουργεί αδικίες και νομικές παρατυπίες αφήνοντας χιλιάδες συναδέλφους στον αέρα, οι οποίοι περιμένουν να μετατεθούν ή να βελτιώσουν την οργανική τους θέση τόσα χρόνια, γιατί αυτοί που θα μεταταχθούν θα έχουν το πλεονέκτημα της προτεραιότητας τοποθέτησης σε οργανική θέση. ( παραπάνω αναφέρω γιατί καθυστερούν εσκεμμένα οι αποσπάσεις)

Όλα αυτά το Υπουργείο μας τα γνωρίζει και γι' αυτό το σχέδιο είναι αυτές τις θέσεις να τις κάνει προσωποπαγείς

Αφού κηρυχθούν προσωποπαγείς (προσωρινές θέσεις), σε 2 το πολύ χρόνια, σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι που μετατάχθηκαν τελειώνοντας και το ΕΣΠΑ και με πρόσχημα την μη ανατροφοδότηση του προγράμματος θα καταργηθούν οι θέσεις αυτές με μια απόφαση και όλοι οι συνάδελφοι θα μπουν στην διαθεσιμότητα.

Προσωπική κριτική και θέση: Ο τρόπος υποβολής της αίτησης μετάταξης είναι για γέλια. Ότι θέλει δηλώνει ο καθένας ηλεκτρονικά και σιγά το Υπουργείο που θα μπορέσει να διασταυρώσει όλα τα δικαιολογητικά.

Εξάλλου δίνει το «δικαίωμα» προτίμησης συστήνοντας αξιολογικούς πίνακες. Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης; Η προϋπηρεσία, οι οικογενειακοί λόγοι κλπ; Έτσι αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί; Και αυτοί που είχαν ως προτίμηση να παραμείνουν στην τάξη θα πρέπει να πάρουν υποχρεωτικά το δρόμο για τις διοικητικές θέσεις στις Διευθύνσεις ΠΕ επειδή δεν θα διαθέτουν τα μόρια για να καλύψουν μια θέση στο σχολείο;

Για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης καθορίζονται ελλείμματα και πλεονάσματα σε περιοχές, χωρίς εισηγήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ). Έτσι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης (Α/θμιας και Δ/θμιας) έδωσαν πλεονάσματα και κενά,, οι Περιφερειακοί Διευθυντές τα υπέβαλαν στον υπουργό Παιδείας ο οποίος έκανε και τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις.Μονοπρόσωπα όργανα αποφάσισαν παντού : Διευθυντής Εκπαίδευσης, Περιφερειακός Διευθυντής, Υπουργός Παιδείας. Αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες και χωρίς κανέναν έλεγχο.

2) Οι διοικητικές θέσεις στις Διευθύνσεις (κενές, κενούμενες, συνιστώμενες και τα παραμύθια της . Χαλιμάς!!)

ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ;

Π.χ. ειδικότητες που χρειάζονται, πλήθος θέσεων ανάλογα με τον αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών κάθε Διεύθυνσης.

Προτάσεις

1. Το Υπουργείο μπορεί να βγάλει ονομαστικούς πίνακες πλεονάζοντος προσωπικού. Αν μπορούσε θα το είχε κάνει.

2. Να πάρει πίσω τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και να υπογράψει ο Υπουργός την απόφαση πρώτα για τις αποσπάσεις που εκκρεμεί και κρατά σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς μαζί με τις οικογένειές τους.

3. Να ονομάσει όλα τα κενά οργανικά οπότε όλοι οι συνάδελφοι να κατοχυρωθούν εργασιακά στο μέλλον.

4. Να αποσύρει την διαπιστωτική πράξη υποχρεωτικών μετατάξεων και να ξεκαθαρίσει με τις μετατάξεις που εκκρεμούν από τον Φεβρουάριο και μετά να γίνει σωστός σχεδιασμός από την αρχή.

5. Επιτέλους το Υπουργείο θα πρέπει να προχωρήσει στη συγχώνευση Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ έτσι ώστε η μία βαθμίδα να στηρίζει την άλλη με προσωπικό (ήδη τα τελευταία τέσσερα χρόνια λειτουργούν ικανοποιητικά οι διαθέσεις ορισμένων ειδικοτήτων).

6. Κανένας συνάδελφος να μην συμπληρώσει την αίτηση. Κινδυνεύει να μπει σε διαθεσιμότητα.

7. Να συσπειρωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ και ΔΕ σε κοινό αγώνα μαζί με τους μαθητές και με τους γονείς τους.

8. Οι γονείς και οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν ότι το Σεπτέμβριο τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ θα τα βρουν κλειστά λόγω της κατάργησής τους. 'Όπως οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς κατάφεραν και σταμάτησαν το κλείσιμο του 16ου Δημοτικού Σχολείου έτσι και τώρα οφείλουμε όλοι μαζί να ανοίξουμε ξανά αυτά τα σχολεία. Το οφείλουμε στα παιδιά μας. 

9. Όλοι οι κλάδοι εργαζομένων οφείλουν να βρεθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών διότι το θέμα της διαθεσιμότητας και της κινητικότητας αφορά όλους αφού όλοι αποτελούμε αριθμούς της Κυβέρνησης και της Τρόικας.

*Κατσαρός Χρήστος

Μέλος της Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπ/κών ΠΕ Ν. Φθιώτιδας
Μέλος του Συλλόγου ΠΕ Ν. Φθιώτιδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή