Η πλειοψηφία της
κοινωνίας σήμερα βρίσκεται σε συνθήκες σοκ, καθώς μέσα σε πολύ σύντομο
-με ιστορικούς όρους - διάστημα, ανατράπηκαν πλήθος δεδομένα,
επιδεινώθηκαν δραματικά οι συνθήκες ζωής και περιορίστηκαν εξ ίσου δραματικά οι
εναλλακτικές οπτικές.
Είναι φανερό ότι
έχουν μειωθεί οι περιπτώσεις που αναπτύσσονται πρακτικές συλλογικής κοινωνικής
αντίστασης, ενώ κανείς δεν καταφέρνει να δώσει διέξοδο στο συσσωρευμένο θυμό,
με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά για το πώς και που θα εκτονωθεί.
Κανείς επίσης δεν καταφέρνει να δώσει απαντήσεις στη συσσωρευμένη απογοήτευση
που εύκολα μετατρέπεται σε αποπολιτικοποίηση και αδιαφορία.
Σε αυτό λοιπόν το
τοπίο καλούμαστε σήμερα να παρέμβουμε πολιτικά αναζητώντας το νήμα που μας
ενώνει με τους αγώνες των προηγούμενων χρόνων που έκαναν εφικτό το όραμα μιας
κοινωνικής αλλαγής, αλλά και το νήμα που μας ενώνει με την παγκόσμια κινηματική
εμπειρία, τα διδάγματα και τα αδιέξοδά της.
Οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) σε μια
περίοδο που το κύριο χαρακτηριστικό της είναι η κατάφωρη παραβίαση των
εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των
μαθητών.
Η παραβίαση συντελείται πρώτιστα από το Υπουργείο Παιδείας:
α) Με την εγκύκλιο του «εντέλλεσθε» στις τοποθετήσεις.
β) Με τη διατήρηση όλου του αντιδραστικού πλαισίου των νόμων της Διαμαντοπούλου (σταμάτημα διορισμών, δημιουργία “δεξαμενών” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, μετακινήσεις, κινητικότητα, καταστρατήγηση δικαιωμάτων αναπληρωτών, κ.ά.). γ) Με την υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων επιβολής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων στους Διευθυντές εκπαίδευσης, στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στον ίδιο τον υπουργό παιδείας (έγκριση ολιγομελών τμημάτων πλέον από τον υπουργό, συγχωνεύσεις ειδικοτήτων ΕΠΑΛ από τον Περιφερειακό Δ/ντη, έγκριση αποσπάσεων στα γραφεία εκπαίδευσης από τον υπουργό, κ.ά.).
Η παραβίαση γίνεται κι από τα ίδια τα Υ.Σ. :
α) Με το βεβαρυμμένο παρελθόν των πελατειακών εξυπηρετήσεων.
β) Με την εφαρμογή των νέων αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών για την εξοικονόμηση προσωπικού (κατάργηση υπευθύνων εργαστηρίων Πληροφορικής, Φυσικών, μείωση ωρών μαθημάτων, αναθέσεις «λάστιχο», κ.ά.).
Είναι επιτακτική η ανάγκη να παρέμβουμε - άμεσα εμείς οι ίδιοι και όχι να αναθέτουμε την υπηρεσιακή μας υπόσταση στον κομματικό μας φίλο κ.α. προσωπικών σχέσεων δια της αναθέσεως - στο σύνολο των διεργασιών που συντελούνται στα Υ.Σ. σε βάρος του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και να εκλεγούν αιρετοί, όχι κυβερνητικοί εντολοδόχοι, αλλά αιρετοί που θα υπερασπίζονται τα δικαιώματά μας και το δημόσιο σχολείο και μια πραγματικά αναβαθμισμένη ΤΕΕ, κόντρα στην μαθητεία και την κατάρτιση.
Αιρετός με ειδικότερη σχέση και γνώσει με τα επιμέρους προβλήματα όλων των ειδικοτήτων, που αυτό το διάστημα είναι στο στόχαστρο της μνημονιακής κυβέρνησης με τις πλάτες των κομμάτων που ψήφισαν στη βουλή…!
Η παραβίαση συντελείται πρώτιστα από το Υπουργείο Παιδείας:
α) Με την εγκύκλιο του «εντέλλεσθε» στις τοποθετήσεις.
β) Με τη διατήρηση όλου του αντιδραστικού πλαισίου των νόμων της Διαμαντοπούλου (σταμάτημα διορισμών, δημιουργία “δεξαμενών” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, μετακινήσεις, κινητικότητα, καταστρατήγηση δικαιωμάτων αναπληρωτών, κ.ά.). γ) Με την υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων επιβολής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων στους Διευθυντές εκπαίδευσης, στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στον ίδιο τον υπουργό παιδείας (έγκριση ολιγομελών τμημάτων πλέον από τον υπουργό, συγχωνεύσεις ειδικοτήτων ΕΠΑΛ από τον Περιφερειακό Δ/ντη, έγκριση αποσπάσεων στα γραφεία εκπαίδευσης από τον υπουργό, κ.ά.).
Η παραβίαση γίνεται κι από τα ίδια τα Υ.Σ. :
α) Με το βεβαρυμμένο παρελθόν των πελατειακών εξυπηρετήσεων.
β) Με την εφαρμογή των νέων αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών για την εξοικονόμηση προσωπικού (κατάργηση υπευθύνων εργαστηρίων Πληροφορικής, Φυσικών, μείωση ωρών μαθημάτων, αναθέσεις «λάστιχο», κ.ά.).
Είναι επιτακτική η ανάγκη να παρέμβουμε - άμεσα εμείς οι ίδιοι και όχι να αναθέτουμε την υπηρεσιακή μας υπόσταση στον κομματικό μας φίλο κ.α. προσωπικών σχέσεων δια της αναθέσεως - στο σύνολο των διεργασιών που συντελούνται στα Υ.Σ. σε βάρος του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και να εκλεγούν αιρετοί, όχι κυβερνητικοί εντολοδόχοι, αλλά αιρετοί που θα υπερασπίζονται τα δικαιώματά μας και το δημόσιο σχολείο και μια πραγματικά αναβαθμισμένη ΤΕΕ, κόντρα στην μαθητεία και την κατάρτιση.
Αιρετός με ειδικότερη σχέση και γνώσει με τα επιμέρους προβλήματα όλων των ειδικοτήτων, που αυτό το διάστημα είναι στο στόχαστρο της μνημονιακής κυβέρνησης με τις πλάτες των κομμάτων που ψήφισαν στη βουλή…!
Η
κυβέρνηση διατηρεί το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας και ελέγχει τα Υ.Σ.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠYΣΔE στο νομό, AΠYΣΔE στην Περιφέρεια, KYΣΔE
στο υπουργείο κεντρικά) αποτελούνται από 2 αιρετούς εκπροσώπους των
εκπαιδευτικών και 3 διορισμένους διοικητικούς (Δ/ντές) υπαλλήλους. Διεκπεραιώνουν
τις υπηρεσιακές μεταβολές των καθηγητών, όπως και στο παρελθόν, παραβιάζοντας
δικαιώματα και προωθώντας αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Η σημερινή κυβέρνηση για να ελέγξει τα Υ.Σ.
άλλαξε τα διορισμένα μέλη, δεν υλοποίησε την υπόσχεσή της για τρίτο αιρετό στα
Υ.Σ., διατήρησε την αυταρχική δομή διοίκησης των περιφερειακών Διευθύνσεων και το
ίδιο αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας των Υ.Σ. και δεν κατήργησε το Π.Δ. 1/2003
που αφαίρεσε αρμοδιότητες των ΕΛΜΕ στην ανάδειξη των Υ.Σ. και δικαιώματα των
αιρετών, δεν επανέφερε τις περιοχές μετάθεσης, δεν κατήργησε το απόρρητο, δεν έδωσε
οργανικές θέσεις για όλους, διατήρησε το καθεστώς των πλασματικά πλεοναζόντων
για να καλλιεργεί την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, κ.ά. Ο νέος τρόπος επιλογής
των Διευθυντών των σχολείων, χωρίς την εκχώρηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων στους
συλλόγους και χωρίς την αποκλειστική επιλογή των διευθυντών από τους συλλόγους,
δεν έφερε καμία ουσιαστικά αλλαγή στη λειτουργία των σχολείων (μια από τα
ίδια).
Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά ιχνηλατούν μέσα σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο για
ένα «κομμάτι ψωμί» όπου τα πρώτα θύματα είναι οι συνάδελφοι ειδικοτήτων αύριο
εκείνοι οι συνάδελφοι που θα δουν να κλείνουν τα σχολεία τους διότι δεν θα
έχουν μαθητές αφού αυτοί θα οδηγούνται βιαίως στην κατάρτιση-μαθητεία στις ΣΕΚ
αμέσως μετά το Γ/σιο (βλέπε έκθεση Λίκαου).
Αρκετοί συνεχίζουν να είναι οι αποσπασμένοι στα γραφεία, στο υπουργείο, στα βουλευτικά
και κάθε είδους γραφεία, σε αμειβόμενες επιτροπές χωρίς
κριτήρια, τα βολέματα και οι εξυπηρετήσεις. Χιλιάδες οι καθηγητές που είναι χωρίς οργανική θέση
είναι κάθε χρόνο στο έλεος των διοικήσεων και είναι γραμμένοι στην ατζέντα των
αιρετών και κατ’ επέκταση στα βουλευτικά γραφεία των κομμάτων εξουσίας. Όλα
αυτά αμβλύνουν συνειδήσεις και υπονομεύουν τη συλλογική δράση. Την κατάσταση
αυτή τη διαχειρίζεται ο κυβερνητικός-διοικητικός μηχανισμός που σε εναρμόνιση
με την κεντρική εξουσία προωθεί τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και επιδίδεται σε μια
σειρά αυθαιρεσίες. Είναι χαρακτηριστικά ορισμένα παραδείγματα για τη στάση
Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, περιφερειακών Διευθυντών, καθώς και
ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ :
● υπέγραψαν το 2013 τις διαπιστωτικές πράξεις απόλυσης των συναδέλφων συνέταξαν το 2013 υποχρεωτικούς πίνακες μετακινήσεων για άλλους νομούς στοιβάζουν κάθε χρόνο τα τμήματα με μαθητές προώθησαν την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας στις ξένες γλώσσες
●δεν κοινοποιούν όλα τα κενά σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων τοποθετούν συναδέλφους για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς δημοσιοποίηση των κενών
●δεν ανακοινώνουν χρονοδιάγραμμα των τοποθετήσεων προσθέτουν και εξαφανίζουν κενά σε κάθε φάση τοποθετήσεων αποχωρούν σε τοποθετήσεις αναπληρωτών με αδιαφανείς διαδικασίες συγκροτούν ελεγχόμενα συμβούλια κρίσεων προωθούν συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλες δομές εκπαίδευσης, κ.ά.
● υπέγραψαν το 2013 τις διαπιστωτικές πράξεις απόλυσης των συναδέλφων συνέταξαν το 2013 υποχρεωτικούς πίνακες μετακινήσεων για άλλους νομούς στοιβάζουν κάθε χρόνο τα τμήματα με μαθητές προώθησαν την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας στις ξένες γλώσσες
●δεν κοινοποιούν όλα τα κενά σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων τοποθετούν συναδέλφους για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς δημοσιοποίηση των κενών
●δεν ανακοινώνουν χρονοδιάγραμμα των τοποθετήσεων προσθέτουν και εξαφανίζουν κενά σε κάθε φάση τοποθετήσεων αποχωρούν σε τοποθετήσεις αναπληρωτών με αδιαφανείς διαδικασίες συγκροτούν ελεγχόμενα συμβούλια κρίσεων προωθούν συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλες δομές εκπαίδευσης, κ.ά.
Οι περιφερειακές
Διευθύνσεις με τη στάση τους
συνέβαλαν στην υποβάθμιση της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, στην
υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων επιβολής και ελέγχου, στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών
επιλογών των κυβερνήσεων, θέση μας είναι
ότι ο θεσμός αυτό πρέπει να καταργηθεί.
Οι αιρετοί της ΔΑΚΕ
και πέριξ των ΣΥΝΕΚ=ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΣΥΡΙΖΑ) διαιωνίζουν μια τέτοια κατάσταση. Δέσμιοι των αντιεκπαιδευτικών
μνημονιακών επιλογών των κομμάτων τους, διαχειρίζονται τα δικαιώματα των
καθηγητών αποκλειστικά για συνδικαλιστικά και κομματικά οφέλη. Δεν έβγαλαν ποτέ
καμία ανακοίνωση για τις αυθαιρεσίες των διοικήσεων. Τις
συγκαλύπτουν για να συγκαλύπτονται κι οι δικές τους πελατειακές πρακτικές,
για αυτό και δεν ενημερώνουν ούτε τα ΔΣ των ΕΛΜΕ, ούτε τον κλάδο για τις
αποφάσεις των Υ.Σ. και τη στάση όλων των μελών του. Αλήθεια οι συνάδελφοι
που πολιτεύονται με την ΛΑ.Ε τι σηματοδοτούν με την κοινή τους κάθοδο στο ΠΥΣΔΕ
Αιτωλ/νίας με την ρεφορμιστική και ΠΑΣΟΚοκρατούμενη ΣΥΜΜΑΧΙΑ; Ή μήπως ανοίγουν
φλας αριστερα-δεξιά για επιστροφή; Αυταπατώνται εάν νομίζουν ότι με αυτή
την «μίξη» δημιουργούν μέτωπο ενάντια στην μνημιονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ(!).
Οι αιρετοί της ΔΑΚΕ υπερασπίζονται με ζήλο τις αποφάσεις των ΠΥΣΔΕ, αντί
των διεκδικήσεων του κλάδου. Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ, εφαρμόζοντας μια λογική
συνδιαχείρισης αφομοιώθηκαν στο ρόλο αιρετών των εξυπηρετήσεων και
λειτουργούν ως εκπρόσωποι του υπουργείου. Οι εκλογές για τα Υ.Σ.
είναι οι μοναδικές χωρίς απολογισμό των αιρετών!
Την ίδια στιγμή το ΠΑΜΕ απέχει χαρακτηριστικά από το συντονισμό
των ΕΛΜΕ, αλλά και από τις παρεμβάσεις για την προώθηση των αιτημάτων του
κλάδου στις διοικήσεις και στα ΠΥΣΔΕ, αφήνοντάς τους στο απυρόβλητο και «όλα
βαίνουν ομαλώς»!
Όσοι συνάδελφοι επιλέγουν την ατομική λύση και τις εξυπηρετήσεις πρέπει
να ξέρουν ότι εδώ ισχύει το «όταν καίγεται το σπίτι του γείτονα πα πιάσει και
το δικό σου»!
Μόνο
η αφύπνιση του κλάδου και η μαζική μας παρουσία
παντού θα αλλάξει το τοπίο!
Δεν έχουμε αυταπάτες για το ρόλο που διαδραματίζουν
τα ΥΣ. Δεν μπορούμε, όμως, να αφήνουμε χιλιάδες καθηγητές στο έλεος των
διοικήσεων και οι Υπηρεσιακές τους Μεταβολές
να ρυθμίζονται κατά το δοκούν. Οι αιρετοί της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ δεν θέλουν
ούτε και μπορούν να σταματήσουν τις αυθαιρεσίες και την αυταρχική εξέλιξη των Υ.Σ.
γιατί υλοποιούν τις κυβερνητικές επιλογές.
Οι μόνοι που μπορούν να αντιπαρατεθούν σε αυτή την κατάσταση είναι τα σωματεία μας, οι ΕΛΜΕ. Με ιδέες, σχέδιο, με αντίλογο, με ονομαστική δημοσιοποίηση των αυθαιρεσιών, με κριτήρια παντού και στα πάντα και ενεργοποίηση των καθηγητών να αναζωογονήσουμε αγωνιστικές διαθέσεις και να φέρουμε αποτελέσματα. Όχι στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, κανείς καθηγητής χωρίς οργανική θέση, κανείς σε καθεστώς ομηρίας. Κανείς μόνος του, το κάθε πρόβλημα συναδέλφου το μετατρέπουμε από ατομικό σε συλλογικό.
Οι μόνοι που μπορούν να αντιπαρατεθούν σε αυτή την κατάσταση είναι τα σωματεία μας, οι ΕΛΜΕ. Με ιδέες, σχέδιο, με αντίλογο, με ονομαστική δημοσιοποίηση των αυθαιρεσιών, με κριτήρια παντού και στα πάντα και ενεργοποίηση των καθηγητών να αναζωογονήσουμε αγωνιστικές διαθέσεις και να φέρουμε αποτελέσματα. Όχι στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, κανείς καθηγητής χωρίς οργανική θέση, κανείς σε καθεστώς ομηρίας. Κανείς μόνος του, το κάθε πρόβλημα συναδέλφου το μετατρέπουμε από ατομικό σε συλλογικό.
Διεκδικούμε
μαχητική παρουσία και εκλογή αιρετών στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλοακαρνανίας
Και στο
ΑΠΥΣΔΕ Δυτικής Ελλάδας
Μια μαχητική, ανυπότακτη, αντιδιαχειριστική
και ανεξάρτητη παρουσία στα Y.Σ. που θα στηρίζεται σε ένα μαχητικό
εκπαιδευτικό κίνημα, μπορεί να ορθώσει σοβαρά εμπόδια στο διοικητικό -
κρατικό αυταρχισμό και στην προσπάθεια νομιμοποίησης των αντιεκπαιδευτικών
μέτρων από τα Y.Σ.
Μια παρουσία στα Υ.Σ. που θα λειτουργεί στα πλαίσια συλλογικών αρχών (προώθηση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων, ΕΛΜΕ και έλεγχος από τον κλάδο, κατάργηση απόρρητου, δημοσιοποίηση – αποκάλυψη – αποχώρηση, διαρκής ενημέρωση, σύνδεση με ότι κινηματικό υπάρχει στην περιοχή, εναλλαγή – ανακλητότητα – περιορισμός της εκπροσώπησης στις θητείες) μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση του κινήματος.
Μια παρουσία στα Υ.Σ. που θα λειτουργεί στα πλαίσια συλλογικών αρχών (προώθηση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων, ΕΛΜΕ και έλεγχος από τον κλάδο, κατάργηση απόρρητου, δημοσιοποίηση – αποκάλυψη – αποχώρηση, διαρκής ενημέρωση, σύνδεση με ότι κινηματικό υπάρχει στην περιοχή, εναλλαγή – ανακλητότητα – περιορισμός της εκπροσώπησης στις θητείες) μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση του κινήματος.
Επιδιώκουμε με την Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών
για ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας να εκφράσουμε ένα πλατύ αγωνιστικό
και ανεξάρτητο ρεύμα ενάντια στην μνημονιακή πολιτική κυβέρνησης, κομμάτων, ΕΕ
- ΔΝΤ στην εργασία και στην παιδεία που υπάρχει μέσα στους συναδέλφους και με
τα σωματεία μας μπροστά, να αγωνιστούμε:
- Ενάντια στις αυθαιρεσίες, τα
ρουσφέτια και τη συνδιοίκηση.
- Κόντρα στην παρακμή των κυβερνητικών αιρετών.
- Για να μη γίνεται ο αιρετός
γρανάζι της διοίκησης και άλλοθι συγκάλυψης του υπουργείου.
- Ανασυγκροτούμε τα σωματεία μας, παρεμβαίνουμε στα
Υ.Σ. με μαχητικό εκπαιδευτικό κίνημα.
- Για αιρετούς αγωνιστές και όχι των διοικήσεων και των
κυβερνήσεων υποστηριχτές.
- Όλα για όλους. Ισότητα, αξιοπρέπεια,
αλληλεγγύη. Οργανικές θέσεις για
όλους.
- Όλες οι αρμοδιότητες της
λειτουργίας των σχολείων στους συλλόγους διδασκόντων.
- Ανοιχτό δημόσιο
σχολείο για όλα τα παιδιά.
- Αντεπίθεση στα σχέδιά
τους για το κλείσιμο των ΕΠΑΛ τοπικά και περιφερειακά.
- Όχι στα παλιά και νέα μνημόνια – στο σύμφωνο σταθερότητας της Ε.Ε.
- Για την ανατροπή της πολιτικής
Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.
- Διαγραφή του χρέους – στάση πληρωμών.
Έξοδος από την ΟΝΕ, το Ευρώ και την ΕΕ.
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ & ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ
Μαζί
ΑΝΑΤΡΕΠΟΥΜΕ το μνημονιακό σκηνικό στην Εκπ/ση
Α.Ε.Κ.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
για ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλ/νίας και ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή