ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΑΡΓΙΑ – ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
α) «ελλιπής»: 0 έως 30 βαθμοί,
β) «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί
γ) «πολύ καλός»: 61 έως 80 βαθμοί και
δ) «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί.
…………………………………………………………………………………..
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ
ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ. Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠ’ ΤΟ 2007
Απ’ το 2008 εκδηλώθηκε η
βαθιά κρίση του παγκόσμιου οικονομικού οικοδομήματος του καπιταλιστικού τρόπου
οικονομικής ανάπτυξης. Με ιδιαίτερη σφοδρότητα πλήττει την Ευρώπη και ιδιαίτερα
την χώρα μας.
Απ’ το 2008 η κυβέρνηση
Καραμανλή ξεκίνησε να παίρνει μέτρα περιορισμού των εισοδημάτων των εργαζομένων
τόσο στον δημόσιο τομέα όσο και στον ιδιωτικό τομέα στο όνομα της αντιμετώπισης
της οικονομικής κρίσης που εκδηλώθηκε με την μορφή της κρίσης χρέους. Η χώρα υπερχρεώθηκε,
λόγω της ουσιαστικής διάλυσης της παραγωγικής της βάσης, στην οποία μεγάλο
μερίδιο ευθύνης φέρει ο χαρακτήρας της οικονομικής της ανάπτυξης διαχρονικά, αλλά
συνέβαλε ουσιαστικά η συμμετοχή της στην ........
Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και ποιο ειδικά η συμμετοχή της στο στενό πυρήνα του ΕΥΡΩ.
Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και ποιο ειδικά η συμμετοχή της στο στενό πυρήνα του ΕΥΡΩ.
Για το ξεπέρασμα της
οικονομικής κρίσης, η στρατηγική του διεθνούς κέντρου αποφάσεων της οικονομικής
ολιγαρχίας παίρνει μέτρα με τρείς κυρίους στόχους.
1)
Καταστροφή
κεφαλαίου με την διάλυση μικρών μεσαίων και αδύνατων επιχειρήσεων
2)
Την πλήρη διάλυση
των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα για να
καταρρεύσει πλήρως η αξία της εργατικής δύναμής, σε συνδυασμό με την απόλυτη
μείωση των αποδοχών στον δημόσιο τομέα με στόχους περαιτέρω συρρίκνωσης του
δημοσιοϋπαλληλικού κόστους μέσω της αδυναμίας οικονομικής αναβάθμισης και εξέλιξης
μεγάλου μέρους των δημοσίων υπαλλήλων.
3)
Την διάλυση των
κοινωνικών δομών και παροχών που ήταν στην ευθύνη του κράτους με απώτερο στόχο
μεγάλο μέρος απ’ αυτές τις δομές να τις αναλάβει η οικονομική ολιγαρχία
περιορίζοντας τον δημόσιο τομέα σε φτηνές υπηρεσίες.
Η υλοποίηση του τρίτου
στόχου επιβάλει την απόλυτη μείωση όχι μόνο του οικονομικού δυναμικού του
δημοσίου, αλλά και την απόλυτη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων.
Η νομική θεσμοθέτηση του
στόχου της μείωσης του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων αποτυπώθηκε πρώτα στον
νέο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα που ψήφισε η κυβέρνηση Καραμανλή το 2007,
εξειδικεύτηκε με το Μνημόνιο ΙΙΙ και ολοκληρώνεται με την νομοθετική ρύθμιση
για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
Νομίζω ότι η απλή παράθεση
του νομικού πλαισίου είναι απολύτως αποκαλυπτική για τον βρόγχο που έχουν
ετοιμάσει για τους δημοσίους υπαλλήλους (των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανομένων)
για να υλοποιήσουν τους στόχους τους.
ΝΟΜΟΣ 4093/2012 ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΙΙΙ 2012
Ζ. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙOY ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ.1. ΜΕΤΑΤΑΞΗ – ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
1. Επιτρέπεται: α) η μετάταξη
μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του
Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.)
και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού,
και β) η μεταφορά υπαλλήλων των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.)
που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ανεξάρτητων
αρχών, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού για την κάλυψη υπηρεσιακών
αναγκών, ιδίως στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αυτές προκύπτουν λόγω μεταβολής
των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και των συναφών δραστηριοτήτων τους, όταν
διαπιστώνεται μετά τη διενέργεια αξιολόγησης πλεονάζον προσωπικό ή για την
καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορεί να μεταφέρεται για τον ίδιο λόγο σε
Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα. ……………………………………………………………………………………………………..
Η μετάταξη ή μεταφορά των
υπαλλήλων της προηγούμενης περίπτωσης παραγράφου είναι υποχρεωτική και γίνεται
χωρίς αίτησή τους σε υφιστάμενες κενές θέσεις ή σε θέσεις που συστήνονται με
την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς στον κλάδο ή στην ειδικότητα στους οποίους
μετατάσσεται ή μεταφέρεται ο υπάλληλος. Οι μετατασσόμενοι ή μεταφερόμενοι
πρέπει να κατέχουν τα τυπικά προσόντα του κλάδου ή της ειδικότητας των θέσεων
στις οποίες μετατάσσονται ή μεταφέρονται. Η μετάταξη ή μεταφορά μπορεί να
διενεργείται και σε κενή ή συνιστώμενη θέση συναφούς ή παρεμφερούς κλάδου ή
ειδικότητας, της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, εφόσον ο υπάλληλος κατέχει τα
τυπικά προσόντα του κλάδου ή της ειδικότητας στον οποίο μετατάσσεται ή μεταφέρεται.
Εφόσον ο υπάλληλος συναινεί, η μετάταξη ή μεταφορά του μπορεί να γίνεται και σε
κλάδο κατώτερης κατηγορίας.
Σε περίπτωση μετάταξης ή
μεταφοράς υπαλλήλων σε συνιστώμενες θέσεις και για όσο χρόνο υφίστανται
αυτές δεν πληρούται ίσος
αριθμός θέσεων μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
προσωπικού των οικείων
φορέων υποδοχής.
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ − ΜΕΤΑΤΑΞΗ
Άρθρο 69
Μετάταξη από κλάδο σε
κλάδο της ίδιας κατηγορίας
1. Μετάταξη υπαλλήλου σε
κενή θέση άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας του ίδιου Υπουργείου ή της ίδιας
δημόσιας υπηρεσίας ή του ίδιου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου αντίστοιχα,
επιτρέπεται είτε με πρωτοβουλία της υπηρεσίας είτε μετά από αίτηση του
υπαλλήλου, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του κλάδου στον οποίο
μετατάσσεται.
2. Ο μετατασσόμενος
πρέπει να κατέχει τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τον κλάδο στον οποίο
μετατάσσεται.
Άρθρο 71
Μετάταξη σε άλλο Υπουργείο ή δημόσια υπηρεσία ή
νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου
1. Επιτρέπεται μετάταξη από Υπουργείο σε Υπουργείο ή
σε άλλη δημόσια υπηρεσία ή σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και αντιστρόφως
ή μεταξύ τους.
|
......................................................................................................
2. Με την πράξη μετάταξης ή
μεταφοράς μπορεί να καταργείται η θέση που κατέχει ο μετατασσόμενος ή
μεταφερόμενος υπάλληλος,
σύμφωνα με τις ανάγκες της υπηρεσίας.
3. Η μετάταξη ή μεταφορά
κατά την περίπτωση 1 δεν καταλύει την υπηρεσιακή σχέση δημοσίου δικαίου ή
τη σχέση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου του υπαλλήλου ούτε μεταβάλλει τη νομική φύση των σχέσεων αυτών ή τις
σχέσεις ασφάλισης, με τις οποίες υπηρετούσε ο υπάλληλος στο φορέα προέλευσής
του. Η μετάταξη γίνεται με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που ο υπάλληλος
κατείχε πριν τη μετάταξή του. Όποιος
μετατάσσεται ή μεταφέρεται
σε κατώτερη κατηγορία σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης 1
κατατάσσεται στο βαθμό και
το μισθολογικό κλιμάκιο της νέας κατηγορίας με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας
του, χωρίς να διατηρεί τυχόν διαφορά αποδοχών.
Όποιος μεταφέρεται από
νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα κατατάσσεται σε βαθμό
ανάλογα με το χρόνο υπηρεσίας
του ο οποίος έχει διανυθεί στο φορέα προέλευσης με τα τυπικά προσόντα
της κατηγορίας στην οποία
μεταφέρεται, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά αναλόγως για τη βαθμολογική και
μισθολογική κατάταξή του
των άρθρων 28 και 29 του ν. 4024/2011.
………………………………………………
5. Η μη εμφάνιση μόνιμου
υπαλλήλου στην υπηρεσία στην οποία μετατάχθηκε για την ανάληψη των καθηκόντων
του αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική
ποινή τουλάχιστον υποβιβασμού. Αν πρόκειται για υπάλληλο που πριν τη μετάταξή
του βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας κατά το επόμενο άρθρο, εκδίδεται
αμελλητί πράξη απόλυσης του υπαλλήλου από το όργανο διοίκησης του φορέα
υποδοχής. Η μη εμφάνιση υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου στην υπηρεσία στην οποία έχει μεταταχθεί ή μεταφερθεί αποτελεί λόγο καταγγελίας
της σχέσης εργασίας του, για την οποία εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου
διοίκησης του φορέα υποδοχής. …………………………………………………
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ.2. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
1. Μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι
του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού
οι θέσεις των οποίων καταργούνται, τίθενται σε διαθεσιμότητα. Αν καταργούνται
ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, οι υπάλληλοι που τίθενται σε διαθεσιμότητα
προσδιορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 2 Υπαλληλικού
Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 2 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων).
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Άρθρο 99
Θέση σε διαθεσιμότητα
1. Ο υπάλληλος τίθεται σε
διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας ή κατάργησης της θέσης του, σύμφωνα με τις
διατάξεις των επόμενων άρθρων.
Άρθρο 101
Διαθεσιμότητα λόγω
κατάργησης θέσης
1. Σε διαθεσιμότητα
τίθεται αυτοδίκαια ο υπάλληλος του οποίου καταργήθηκε η θέση, εφόσον δεν
μεταταγεί σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 154 του παρόντος.
2. Η διαθεσιμότητα
διαρκεί ένα (1) έτος, μετά την πάροδο του οποίου ο υπάλληλος απολύεται
|
…………………………………………………………………………………….
Οι υπάλληλοι αυτοί μπορεί κατά
την διάρκεια της διαθεσιμότητάς τους:
α) Να μετατάσσονται
εκουσίως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 4 Υπαλληλικού
Κώδικα,
άρθρο 158 παρ. 4 Κώδικα
Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων).
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ
ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007
Άρθρο 154
Απόλυση λόγω κατάργησης
θέσης
1. Ο υπάλληλος απολύεται,
αν καταργηθεί η θέση στην οποία υπηρετεί.
2. Αν καταργηθούν
ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, απολύονται οι υπάλληλοι οι οποίοι
συγκεντρώνουν τα λιγότερα ουσιαστικά προσόντα, ύστερα από απόφαση του
υπηρεσιακού συμβουλίου. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται προσφυγή στο
Συμβούλιο της Επικρατείας.
3. Τα ανωτέρω ισχύουν και
σε περίπτωση κατάργησης θέσεων μετά από συγχώνευση κλάδων ή υπηρεσιών.
4. Οι κατά τις ανωτέρω
διατάξεις προς απόλυση υπάλληλοι δικαιούνται, με αίτηση τους, να μεταταγούν
σε κενή οργανική θέση
άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή Ν.Π.Δ.Δ.. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με
πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,
καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και η διαδικασία μετάταξης.
5. Ο υπάλληλος δικαιούται
να επαναδιοριστεί, αν επανασυσταθεί η ίδια ή όμοια θέση μέσα σε ένα (1) έτος
από την απόλυση του.
|
…………………………………………………….
β) Να μετατάσσονται
υποχρεωτικά ή να μεταφέρονται με
μεταβολή της υπηρεσιακής τους σχέσης σε σχέση
εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά τη διαδικασία της προηγούμενης υποπαραγράφου για
το
συμφέρον και τις ανάγκες
της υπηρεσίας και ιδίως για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Με την έκδοση της πράξης
μετάταξης ή μεταφοράς και μεταβολής της σχέσης εργασίας αίρεται αυτοδίκαια το καθεστώς
της διαθεσιμότητας.
γ) Να τοποθετούνται για την
κάλυψη προσωρινών αναγκών σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α.
ή οποιουδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα με τη διαδικασία του άρθρου 5 του ν.
4024/2011. Οι πράξεις προσωρινής τοποθέτησης της περίπτωσης αυτής εκδίδονται
από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε
περίπτωση μη εμφάνισης του υπαλλήλου εφαρμόζεται αναλόγως η διάταξη της
περίπτωσης 5 της προηγούμενης υποπαραγράφου.
δ) Να υπάγονται σε ειδικά
προγράμματα επαγγελματικής επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης.
2. Η διαθεσιμότητα της
προηγούμενης περίπτωσης διαρκεί ένα (1) έτος και στον υπάλληλο καταβάλλονται
τα τρία τέταρτα των
αποδοχών του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
3. Οι ρυθμίσεις των
περιπτώσεων 1 και 2 εφαρμόζονται αναλόγως στους υπαλλήλους με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου αορίστου
χρόνου, καθώς και στους υπαλλήλους των φορέων της υποπαραγράφουΖ.1.1.β, οι θέσεις
των οποίων καταργούνται.
4. Η υπηρεσιακή σχέση των
μόνιμων υπαλλήλων που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, καθώς και η
σχέση εργασίας ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου των υπαλλήλων της περίπτωσης 3, εφόσον δεν μεταταχθούν ή
μεταφερθούν, λύεται με τη λήξη του καθεστώτος της διαθεσιμότητας.
…………………………………………………………
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ.3. ΑΡΓΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007 – 4057/2012
«ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄
ΑΡΓΙΑ−ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ
Άρθρο 103
Αυτοδίκαιη θέση σε αργία
1. Τίθεται αυτοδίκαια σε
αργία ο υπάλληλος ο οποίος στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία, ύστερα από
πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής
κράτησης. Υπάλληλος που παραπέμφθηκε αμετακλήτως στο ακροατήριο προκειμένου
να δικαστεί για τα αδικήματα της δωροδοκίας, της υπεξαίρεσης περί την
υπηρεσία, της κατάχρησης ανηλίκων σε ασέλγεια, της ασέλγειας με
κατάχρηση εξουσίας ή της
πορνογραφίας ανηλίκων, τίθεται αυτοδίκαια σε αργία. Ο υπάλληλος ασκεί εκ νέου
τα καθήκοντά του αν αθωωθεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
2. Τίθεται αυτοδίκαια σε
αργία ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής
παύσης ή της προσωρινής παύσης άνω των έξι (6) μηνών. Η αργία αρχίζει από την
κοινοποίηση στον υπάλληλο της πειθαρχικής απόφασης ή την πλήρη γνώση της από
αυτόν και λήγει είτε την τελευταία ημέρα της προθεσμίας άσκησης προσφυγής
ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του αρμόδιου διοικητικού εφετείου
είτε εφόσον έχει ασκηθεί προσφυγή, την ημέρα της δημοσίευσης της απόφασης του
Συμβουλίου της Επικρατείας ή του διοικητικού εφετείου.
3. Ο υπάλληλος επανέρχεται
αυτοδίκαια στα καθήκοντά του, εάν εκλείψει ο λόγος για τον οποίο έχει τεθεί
σε αργία.
|
…………………………………………………..
1. Το άρθρο 103 του Κώδικα
Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων
Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός
Κώδικας, ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.
4057/2012, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τίθεται αυτοδίκαια σε
αργία:
α) ο υπάλληλος που
στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια
απόφαση ποινικού
δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης,
β) ο υπάλληλος κατά του
οποίου εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και στη συνέχεια ήρθη η προσωρινή
κράτησή του ή αντικαταστάθηκε με περιοριστικούς όρους,
γ) ο υπάλληλος, ο οποίος
παραπέμφθηκε αμετακλήτως ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου για κακούργημα.
δ) ο υπάλληλος στον οποίο
επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής ή της προσωρινής παύσης, και
ε) ο υπάλληλος ο οποίος
έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των
περιπτώσεων α΄, γ΄, δ΄, ε΄,
θ΄, ι΄, ιδ΄, ιη΄, κγ΄, κδ΄, κζ΄ και κθ΄ του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα
του
ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε
πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012, ή αντίστοιχα
παραπτώματα του προϊσχύοντος
Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999).
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007 – 4057/2012
ΚΕΦΑΛΑIΟ Α΄
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ
Άρθρο 106
Πειθαρχικό παράπτωμα
Το πειθαρχικό παράπτωμα
συντελείται με υπαίτια πράξη ή παράλειψη του υπαλλήλου που μπορεί να του
καταλογισθεί.
Άρθρο 107
Απαρίθμηση πειθαρχικών
παραπτωμάτων
1. Πειθαρχικά παραπτώματα
είναι:
α) πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση
αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη
Δημοκρατία,
β) κάθε παράβαση
υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν
στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες. Το υπαλληλικό
καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που
να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων, υπό τις
προϋποθέσεις του άρθρου 25 του παρόντος,
γ) η παράβαση καθήκοντος
κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους,
δ) η απόκτηση οικονομικού
οφέλους ή ανταλλάγματος προς όφελος του ιδίου του υπαλλήλου ή τρίτου
προσώπου, κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών,
ε) η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο
συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας,
στ) η παράβαση της αρχής
της αμεροληψίας,
ζ) η παραβίαση της αρχής
της ισότητας των ίσων ευκαιριών και της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών
σε θέματα εργασίας και απασχόλησης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που
ενσωμάτωσε την Οδηγία 2006/54/ΕΚ στην ελληνική έννομη τάξη,
η) η παράβαση της
υποχρέωσης εχεμύθειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του παρόντος,
θ) η σοβαρή απείθεια,
ι) η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των
καθηκόντων,
ια) η παραβίαση των
υποχρεώσεων του άρθρου 27 του παρόντος, καθώς και η αδικαιολόγητη προτίμηση
νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων,
ιβ) η άρνηση παροχής
πληροφόρησης στους πολίτες και τις αρχές,
ιγ) η μη έγκαιρη απάντηση
σε αιτήσεις και αναφορές πολιτών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
ιδ) η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας
ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για
εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων,
ιε) η αδικαιολόγητη
άρνηση προσέλευσης για ιατρική εξέταση,
ιστ) η άμεση ή μέσω
τρίτου προσώπου συμμετοχή σε δημοπρασία την οποία διενεργεί επιτροπή, μέλος
της
οποίας είναι ο υπάλληλος
ή όταν η επιτροπή αυτή υπάγεται στην αρχή στην οποία ο υπάλληλος υπηρετεί,
ιζ) η άσκηση κριτικής των
πράξεων της προϊσταμένης αρχής που γίνεται δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, με
σκόπιμη χρήση εν γνώσει εκδήλως ανακριβών στοιχείων ή με χαρακτηριστικά
απρεπείς εκφράσεις,
ιη) η άρνηση σύμπραξης, συνεργασίας, χορήγησης
στοιχείων ή εγγράφων κατά τη διεξαγωγή έρευνας, επιθεώρησης ή ελέγχου από
Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και
τα ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου,
ιθ) η αδικαιολόγητα μη
έγκαιρη σύνταξη ή η σύνταξη μεροληπτικής έκθεσης αξιολόγησης ή η σύνταξη
έκθεσης με κρίσεις ή χαρακτηρισμούς που δεν εξειδικεύονται με αναφορά
συγκεκριμένων στοιχείων,
κ) η άρνηση ή παρέλκυση
εκτέλεσης υπηρεσίας,
κα) η χρησιμοποίηση
τρίτων προσώπων για την απόκτηση υπηρεσιακής εύνοιας ή την πρόκληση ή
ματαίωση εντολής της υπηρεσίας,
κβ) η σύναψη στενών
κοινωνικών σχέσεων με πρόσωπα, με αφορμή το χειρισμό θεμάτων αρμοδιότητας του
υπαλλήλου από την
αντιμετώπιση των οποίων εξαρτώνται ουσιώδη συμφέροντα των προσώπων αυτών,
κγ) η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή
η παράνομη χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία,
κδ) η παράλειψη από τα πειθαρχικά όργανα δίωξης και
τιμωρίας πειθαρχικού παραπτώματος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της
παραγράφου 2 του άρθρου 110 του παρόντος,
κε) η άσκηση εργασίας ή
έργου με αμοιβή χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας,
κστ) η απλή απείθεια,
κζ) η μη τήρηση του ωραρίου από τον υπάλληλο και η
παράλειψη του προϊσταμένου να ελέγχει την τήρησή του,
κη) η αμέλεια ή ατελής
εκπλήρωση του υπηρεσιακού καθήκοντος,
κθ) τα ειδικά πειθαρχικά παραπτώματα που ορίζονται
στο στοιχείο α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 117 του παρόντος νόμου,
λ) το ειδικό πειθαρχικό
παράπτωμα που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 130 του παρόντος
νόμου,
λα) το ειδικό
πειθαρχικόπαράπτωμα που προβλέπεται στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 1 του
άρθρου 144 του παρόντος νόμου,
λβ) το ειδικό πειθαρχικό
παράπτωμα που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου τρίτου του παρόντος
νόμου.
|
.................................................................................
2. Ο υπάλληλος επανέρχεται
αυτοδίκαια στα καθήκοντά του, εάν εκλείψει ο λόγος για τον οποίο έχει τεθεί
σε αργία. Ειδικότερα:
α. Υπάλληλος ο οποίος
τέθηκε σε αργία στις περιπτώσεις α΄ έως γ΄ της παραγράφου 1 ασκεί εκ νέου τα
καθήκοντά του αν αθωωθεί με
τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
β. Η αργία της περίπτωσης
δ΄ της παραγράφου 1 αρχίζει από την κοινοποίηση στον υπάλληλο της πειθαρχικής
απόφασης και λήγει με την έναρξη της εκτέλεσης της πειθαρχικής ποινής της
οριστικής ή προσωρινής παύσης που του επιβλήθηκε ή με την έκδοση απόφασης σε
δεύτερο βαθμό ή δικαστικής απόφασης που είτε απαλλάσσει τον υπάλληλο από την
πειθαρχική ευθύνη είτε του επιβάλλει ποινή διαφορετική από την οριστική ή
προσωρινή παύση.
γ. Η αργία της περίπτωσης
ε΄ της παραγράφου 1 αρχίζει από την κοινοποίηση στον υπάλληλο του παραπεμπτηρίου
εγγράφου και λήγει με την έκδοση πρωτοβάθμιας πειθαρχικής απόφασης που τον
απαλλάσσει ή του επιβάλλει ποινή διαφορετική από την οριστική ή προσωρινή
παύση. Αν του επιβληθεί κάποια από τις ποινές αυτές η αργία συνεχίζεται και
λήγει σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση.
3. Η διαπιστωτική πράξη
θέσης σε αργία εκδίδεται αμελλητί από το αρμόδιο για το διορισμό του υπαλλήλου
όργανο. Η πράξη επανόδου του υπαλλήλου στην υπηρεσία εκδίδεται από το ίδιο
όργανο:
α) μετά από τελεσίδικη
αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου,
β) μετά από βεβαίωση της
αρμόδιας μονάδας προσωπικού ότι εκτελέστηκε η πειθαρχική ποινή της προσωρινής
παύσης που έχει επιβληθεί ή μετά από απόφαση του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού
Συμβουλίου ή του αρμόδιου δικαστηρίου που απαλλάσσει τον υπάλληλο ή του
επιβάλλει ποινή διαφορετική από την οριστική ή προσωρινή παύση, ή μετά από
σχετική βεβαίωση του προέδρου του οικείου δικαστικού σχηματισμού, και
γ) μετά από απόφαση του
πρωτοβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου με την οποία ο υπάλληλος απαλλάσσεται από
την πειθαρχική ευθύνη ή του επιβάλλεται πειθαρχική ποινή διαφορετική από την
οριστική ή προσωρινή παύση για πειθαρχικό παράπτωμα της περίπτωσης ε΄ της
παραγράφου 1, ή μετά από σχετική βεβαίωση του προέδρου του πρωτοβάθμιου
πειθαρχικού συμβουλίου. Ο υπάλληλος επανέρχεται στην υπηρεσία του από την κοινοποίηση
σε αυτόν της αντίστοιχης διαπιστωτικής πράξης.
Εφόσον έχει επιβληθεί
αυτοδίκαιη αργία στις περιπτώσεις β΄, γ΄,δ΄ και ε΄ της παραγράφου 1, η οποία
δεν
έχει αρθεί σύμφωνα με την
παράγραφο 2, και δεν έχει επιβληθεί στον υπάλληλο πειθαρχική ποινή οριστικής
παύσης, το πειθαρχικό
συμβούλιο στο οποίο εκκρεμεί η υπόθεση γνωμοδοτεί μετά την πάροδο ενός έτους
από τη θέση του υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία και κάθε επόμενο έτος σχετικά με
την τυχόν συνδρομή λόγων που καθιστούν μη αναγκαία τη συνέχισή της. Το όργανο
που είναι αρμόδιο για το διορισμό του υπαλλήλου, εφόσον κρίνει, μετά την
ανωτέρω γνωμοδότηση του πειθαρχικού συμβουλίου ή μετά από γνωμοδότηση του ίδιου
συμβουλίου που μπορεί να ζητηθεί οποτεδήποτε, ότι με βάση τις ιδιαίτερες
περιστάσεις της υπόθεσης δεν είναι αναγκαία η συνέχιση της αργίας, μπορεί να διατάσσει
την αναστολή της και την επάνοδο του υπαλλήλου στα καθήκοντά του ή τη
μετακίνησή του σύμφωνα με το άρθρο 66. Για την προθεσμία εντός της οποίας οφείλει
να γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο και τις συνέπειες της μη γνωμοδότησής
του εντός της νόμιμης προθεσμίας εφαρμόζεται αναλόγως η παράγραφος 4 του
επόμενου άρθρου. Η αναστολή της αργίας μπορεί να διατάσσεται και για ορισμένο
χρόνο και να ανακαλείται οποτεδήποτε, εφόσον επιβάλλεται από το συμφέρον της
υπηρεσίας και ιδίως σε περίπτωση υποτροπής, που οφείλεται στην τέλεση
οποιουδήποτε νέου παραπτώματος από τον υπάλληλο.»
2. Το άρθρο 104 του Υπαλληλικού
Κώδικα (ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του
ν. 4057/2012
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007 – 4057/2012
Άρθρο 104
Δυνητική θέση σε αργία
Αναστολή άσκησης
καθηκόντων
1. Αν συντρέχουν λόγοι δημόσιου
συμφέροντος ή υπηρεσιακοί λόγοι μπορεί να τεθεί σε αργία ο υπάλληλος
κατά του οποίου:
α) έχει ασκηθεί ποινική
δίωξη για αδίκημα, το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία
με
την επιφύλαξη των
οριζομένων στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 103 και προκειμένου
για
το αδίκημα της παράβασης
καθήκοντος, εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο,
β) έχει ασκηθεί
πειθαρχική δίωξη,
γ) υπάρχουν σοβαρές
ενδείξεις για άτακτη διαχείριση, η οποία στηρίζεται σε έκθεση της
προϊσταμένης αρχής ή του αρμόδιου επιθεωρητή και
δ) εκδόθηκε ένταλμα
προσωρινής κράτησης και ήρθη η προσωρινή κράτηση ή αντικαταστάθηκε με
περιοριστικούς όρους.
2. Σε κατεπείγουσες
περιπτώσεις, όταν διακυβεύεται το συμφέρον της υπηρεσίας και πριν αποφανθεί
το πειθαρχικό συμβούλιο, μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο, από τον
προϊστάμενο της αρχής στην οποία υπηρετεί, το μέτρο της αναστολής άσκησης των
καθηκόντων του. Στην περίπτωση παράλειψης του προϊσταμένου της αρχής, το
μέτρο αυτό μπορεί να επιβληθεί από κάθε πειθαρχικώς προϊστάμενο ανώτερο από
αυτόν. Η παράλειψη του προϊσταμένου της αρχής να επιβάλει το ως άνω μέτρο
ελέγχεται πειθαρχικά από κάθε πειθαρχικώς προϊστάμενό του. Μέσα σε τριάντα
(30) ημέρες από τη λήψη του μέτρου, το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται και
αποφασίζει για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Κατά τη διάρκεια της αναστολής
άσκησης καθηκόντων ο υπάλληλος δεν προσέρχεται στην υπηρεσία. Η αναστολή
άσκησης καθηκόντων αίρεται αυτοδικαίως, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν
επιληφθεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία εντός της παραπάνω προθεσμίας,
χωρίς αυτό να κωλύεται να επιληφθεί και μετά την πάροδο της ανωτέρω
προθεσμίας.
3. Η πράξη με την οποία ο
υπάλληλος τίθεται σε δυνητική αργία ή επαναφέρεται στα καθήκοντά του
εκδίδεται μετά από προηγούμενη απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου. Για τη
θέση του υπάλληλου σε δυνητική αργία απαιτείται προηγούμενη ακρόαση αυτού από
το πειθαρχικό συμβούλιο. Αρμόδιο όργανο για την έκδοση της πράξης αυτής είναι
ο Υπουργός ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου
δικαίου ή, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του
συλλογικού οργάνου
διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
4. Μετά την πάροδο ενός
έτους από τη θέση του υπαλλήλου σε αργία και κάθε έτος το πειθαρχικό
συμβούλιο υποχρεούται να αποφαίνεται αιτιολογημένα για τη συνέχιση ή μη της
αργίας. Η πράξη επανόδου του υπαλλήλου στην υπηρεσία εκδίδεται από το ίδιο
μονομελές όργανο όταν ο υπάλληλος απολύθηκε ή απολύθηκε υπό όρους μετά από
έκδοση εντάλματος προσωρινής κράτησης, μετά από απαλλακτική απόφαση του Συμβουλίου
της Επικρατείας ή του αρμόδιου διοικητικού εφετείου ή τη σχετική βεβαίωση του
προέδρου του οικείου δικαστικού σχηματισμού αυτού. Πράξη επανόδου του
υπαλλήλου στην υπηρεσία εκδίδεται επίσης και μετά από απαλλακτική απόφαση του
Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου ή σχετική βεβαίωση του Προέδρου αυτού.
5. Η αργία αρχίζει από
την κοινοποίηση της σχετικής πράξης. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά
του από την κοινοποίηση της πράξης του πειθαρχικού συμβουλίου για τη μη
συνέχιση της αργίας ή αυτοδίκαια
από την τελεσιδικία της
ποινικής απόφασης που δεν συνεπάγεται έκπτωση, ή της πειθαρχικής απόφασης, η
οποία δεν επιβάλλει την
ποινή της προσωρινής παύσης άνω των έξι (6) μηνών ή της οριστικής παύσης.
|
……………………………………………………….
, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Αν συντρέχουν λόγοι
δημόσιου συμφέροντος ή υπηρεσιακοί λόγοι μπορεί να τεθεί σε αργία ο υπάλληλος
κατά του οποίου:
α) έχει ασκηθεί πειθαρχική
δίωξη για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων
της παραγράφου 1 περίπτωση ε΄ του προηγούμενου άρθρου, για τις οποίες
επιβάλλεται αυτοδίκαιη αργία, ή
β) υπάρχουν σοβαρές
ενδείξεις για άτακτη διαχείριση, η οποία στηρίζεται σε έκθεση της προϊσταμένης
αρχής ή του αρμόδιου επιθεωρητή.
2. Αρμόδιο όργανο για την
έκδοση της πράξης με την οποία ο υπάλληλος τίθεται σε αργία είναι, κατά
περίπτωση, ο οικείος
Υπουργός ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης ή ο πρόεδρος του συλλογικού
οργάνου διοίκησης, αν δεν
υπάρχει μονομελές όργανο διοίκησης. Η πράξη εκδίδεται μετά από γνωμοδότηση του
πειθαρχικού συμβουλίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4.
3. Σε κατεπείγουσες
περιπτώσεις και εφόσον διακυβεύεται το συμφέρον της υπηρεσίας, μπορεί να επιβληθεί
στον υπάλληλο από τον άμεσο πειθαρχικώς προϊστάμενό του το μέτρο της αναστολής
άσκησης των καθηκόντων του, ακόμη και πριν επιληφθεί το πειθαρχικό συμβούλιο
κατά την επόμενη παράγραφο. Σε περίπτωση παράλειψης του άμεσου πειθαρχικώς προϊσταμένου
του υπαλλήλου, το μέτρο της αναστολής
άσκησης των καθηκόντων
μπορεί να επιβληθεί από κάθε πειθαρχικώς προϊστάμενο ανώτερο από αυτόν. Η παράλειψη
πειθαρχικώς προϊσταμένου να επιβάλει το ως άνω μέτρο ελέγχεται πειθαρχικά από
κάθε πειθαρχικώς προϊστάμενό του. Κατά τη διάρκεια της αναστολής άσκησης των
καθηκόντων του ο υπάλληλος δεν προσέρχεται στην υπηρεσία. Η αναστολή άσκησης
καθηκόντων του υπαλλήλου αίρεται αυτοδικαίως, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν
επιληφθεί εντός της προθεσμίας που ορίζεται στην επόμενη παράγραφο.
4. Εφόσον συντρέχει κάποια
από τις περιπτώσεις της παραγράφου 1, το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται αμελλητί
και γνωμοδοτεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Σε περίπτωση που έχει
διαταχθεί το μέτρο της αναστολής των καθηκόντων του υπαλλήλου, το πειθαρχικό
συμβούλιο συνέρχεται και γνωμοδοτεί το αργότερο μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από
τη λήψη του μέτρου.
Το πειθαρχικό συμβούλιο
γνωμοδοτεί μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών και σε κάθε περίπτωση που
ζητείται η γνώμη του από το
όργανο που είναι αρμόδιο για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Η γνωμοδότηση εκδίδεται
σε κάθε περίπτωση μετά από προηγούμενη κλήση του υπαλλήλου σε ακρόαση. Σε
περίπτωση που το πειθαρχικό συμβούλιο δεν γνωμοδοτήσει μέσα στις ανωτέρω
προθεσμίες, η απόφαση για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία εκδίδεται και χωρίς
γνωμοδότηση. Στην περίπτωση αυτή ο υπάλληλος καλείται σε ακρόαση από το αρμόδιο
όργανο και οφείλει να υποβάλει εγγράφως τις απόψεις του εντός προθεσμίας πέντε
(5) ημερών από την κοινοποίηση της κλήσης.
5. Η αργία αρχίζει από την
κοινοποίηση της σχετικής πράξης. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά του
αυτοδίκαια από την έκδοση πειθαρχικής
απόφασης, η οποία τον απαλλάσσει από την πειθαρχική ευθύνη ή του επιβάλλει
ποινή διαφορετική από την οριστική ή προσωρινή παύση.
6. Μετά την πάροδο ενός
έτους από τη θέση του υπαλλήλου σε αργία και κάθε επόμενο έτος το πειθαρχικό
συμβούλιο υποχρεούται να
γνωμοδοτεί για τη συνέχιση ή μη της αργίας. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά
του από την κοινοποίηση σχετικής απόφασης του οργάνου που τον έθεσε σε αργία, η
οποία εκδίδεται εφόσον έχουν εκλείψει οι λόγοι της παραγράφου 1. Η απόφαση αυτή
μπορεί να εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο οποτεδήποτε, ακόμη και χωρίς
προηγούμενη γνώμη του πειθαρχικού συμβουλίου.
7. Το όργανο που είναι
αρμόδιο για τη θέση υπαλλήλου σε δυνητική αργία μπορεί, εφόσον κρίνει ότι το
μέτρο της αργίας δεν είναι
απαραίτητο να επιβληθεί ή έχουν εκλείψει οι λόγοι για τους οποίους επιβλήθηκε,
να διατάσσει για λόγους
σχετικούς με το συμφέρον της υπηρεσίας τη μετακίνηση του υπαλλήλου σύμφωνα με το
άρθρο 66.»
Θ. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Θ.2. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ,
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
1.α. Η παρ. 1 του άρθρου 2
του ν. 3848/2010 ( Α΄ 71) με τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού –
καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές
διατάξεις», τροποποιείται ως εξής:
«1. Το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει
και διενεργεί κάθε τρία (3) έτη διαγωνισμό για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης
εκπαιδευτικών κατά κλάδο
και ειδικότητα με σκοπό το διορισμό ή την πρόσληψή τους στην πρωτοβάθμια και
δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
ύστερα από αίτημα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και
Αθλητισμού, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.»
β. Το στοιχείο δ΄ της παραγράφου
10 και η παρ. 14 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 καταργούνται.
2. Το στοιχείο α΄ της παρ.
1 του Κεφαλαίου β΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 αντικαθίσταται ως εξής:
«(α) Για το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και την ποιότητα του
εκπαιδευτικού συστήματος και με δαπάνη του Δημοσίου από Διεύθυνση σε Διεύθυνση
Εκπαίδευσης, από σχολείο σε σχολείο σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως βαθμίδας
εκπαίδευσης και οργανικής θέσης με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε περιπτώσεις υπεραριθμίας. Με προεδρικό
διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ορίζονται η διαδικασία και τα
κριτήρια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα έτη προϋπηρεσίας, η οικογενειακή
κατάσταση και άλλα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για τη διενέργεια
των μεταθέσεων.»
1566/1985
Άρθρο 16
Θέματα υπηρεσιακής
κατάστασης
Β' Μεταθέσεις
1. Οι εκπαιδευτικοί της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης μετατίθενται
:
α) για το συμφέρον της
υπηρεσίας και με δαπάνη του
Δημοσίου
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007
Άρθρο 67
Μετάθεση
1. Μετάθεση επιτρέπεται
μετά από αίτηση του υπαλλήλου ή
αυτεπαγγέλτως από την υπηρεσία, μόνο όταν
υπάρχει κενή θέση.
…………………………………………………………
|
Θ.16. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Π.Δ. 38/2010
Το προεδρικό διάταγμα
38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την
αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων» (Α΄ 78) τροποποιείται ως εξής:
1. Το άρθρο 1
αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 1
Με το παρόν διάταγμα:
1. Εναρμονίζεται η εθνική
νομοθεσία προς:
α) την Οδηγία 2005/36/ΕΚ
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005 «σχετικά
με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων», (Ε.Ε.αριθ.L 255/30.9.2005 σελ.
22) και θεσπίζονται οι κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους αναγνωρίζονται, για την
ανάληψη και την άσκηση νομοθετικά ρυθμιζόμενου επαγγέλματος, τα επαγγελματικά
προσόντα που έχουν αποκτηθεί σε ένα ή περισσότερα άλλα κράτη − μέλη (στο εξής
αναφερόμενα ως «κράτη − μέλη καταγωγής») και δίνουν στον κάτοχό τους το
δικαίωμα, να ασκεί αυτό το επάγγελμα.
………………………………………………………………………………………………………………………
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1)
Οι μετατάξεις με το νέο πλαίσιο μετατρέπονται σε
βασικό εργαλείο εργασιακής κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Με το νέο
πλαίσιο μπορεί να βρεθεί ξαφνικά ο υπάλληλος οπουδήποτε, φτάνει ο κλάδος του να
πλεονάσει στην υπηρεσία του. Στο
παρελθόν οι μετατάξεις αφορούσαν κυρίως κινητικότητα υπαλλήλων για να
καταλάβουν θέση με ανώτερο τυπικό προσόν απ’ αυτό που διορίστηκαν, και λιγότερο
για να αλλάξουν Οργανισμό ή Υπουργείο, μιας και για να πραγματοποιηθεί μια
τέτοια μετάταξη έπρεπε να μεταφερθεί και ο κωδικός μισθοδοσίας του υπαλλήλου
στη νέα θέση, πράγμα που δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα τόσο γραφειοκρατικά,
όσο και ουσιαστικά.
2) Η δυνατότητα
μεταθέσεων των εκπαιδευτικών λόγω υπεραριθμίας, με απόφαση του Υπουργού
Παιδείας, σε κενά όλης της επικράτειας, υλοποιεί τον βασικό στόχο των
μετατάξεων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα, στην εκπαίδευση.
3)
Η διαθεσιμότητα γίνεται βασικό εργαλείο απόλυσης ή
αναγκαστικής μετάταξης ακόμη και σε θέση με κατώτερα τυπικά προσόντα απ’ αυτά
που διορίστηκε ή αλλαγής της εργασιακής σχέσης από αυτήν του Δημοσίου υπαλλήλου
σε ΙΔΑΧ, στις περιπτώσεις που καταργούνται οι θέσεις ή μέρος αυτών μετά
από κατάργηση ή αλλαγή του οργανισμού που
υπηρετεί ο υπάλληλος.
4)
Η απειλή της αργίας αποτελεί πλέον βασικός κανόνας
διοικητικής πειθάρχησης μιας και η
δυνατότητα της επιβολής της γίνεται εξαιρετικά εύκολη, με την κατηγορία και
μόνον απλών σχετικά πειθαρχικών παραπτωμάτων, που μπορούν να φαντάζουν
εξαιρετικά σοβαρά αν καταγραφούν με τον «σωστό τρόπο», όπως π.χ. η απείθεια (η
ανυπακοή δηλαδή) ή η εγκατάλειψη και η παράνομη
χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ) ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ
Άρθρο 5
Ποιοτικός χαρακτηρισμός και κλίμακα βαθμολόγησης
1. Το έργο
των εκπαιδευτικών αξιολογείται στο σύνολό του, καθώς και ξεχωριστά για κάθε
κατηγορία κριτηρίων και κάθε επιμέρους κριτήριο που αναφέρεται στο προηγούμενο
άρθρο. Για τη αξιολόγηση χρησιμοποιείται τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα. Η
ένταξη του αξιολογούμενου σε βαθμίδα της περιγραφικής κλίμακας συνεπάγεται τον
ποιοτικό του χαρακτηρισμό ως ακολούθως: «ελλιπής», «επαρκής», «πολύ καλός» ή
«εξαιρετικός».
2. Οι ποιοτικοί χαρακτηρισμοί που προβλέπονται στην προηγούμενη παράγραφο αντιστοιχίζονται με βαθμολογική κλίμακα, στην οποία κατώτατος βαθμός είναι το 0 και ανώτατος το 100, ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 έως 30 βαθμοί,
β) «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί
γ) «πολύ καλός»: 61 έως 80 βαθμοί και
δ) «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί.
…………………………………………………………………………………..
Άρθρο 16
Βαρύτητα κριτηρίων
1. Κάθε κριτήριο διοικητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που
προβλέπονται στις περιπτώσεις α) έως κγ) της παραγράφου 1 του άρθρου 1 έχει
συντελεστή βαρύτητας 1.
2. Οι συντελεστές βαρύτητας των κριτηρίων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
που δεν υπηρετούν στις θέσεις που προβλέπονται στις περιπτώσεις α) έως κγ) της
παραγράφου 1 του άρθρου 1 είναι οι εξής:
α) Η κατηγορία Ι – Εκπαιδευτικό περιβάλλον, συντελεστής 0,75.
β) Η κατηγορία ΙΙ – Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της
διδασκαλίας, συντελεστής 0,50.
γ) Η κατηγορία ΙΙΙ – Διεξαγωγή και αξιολόγηση διδασκαλίας, συντελεστής
1,25.
δ) Η κατηγορία IV
– Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια, συντελεστής 2.
ε) Η κατηγορία V –
Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη, συντελεστής 0,50.
Άρθρο 17
Υπολογισμός τελικής
βαθμολογίας
1. Η τελική βαθμολογία και ο συνολικός ποιοτικός χαρακτηρισμός κάθε
αξιολογούμενου εκπαιδευτικού που υπηρετεί σε κάποια από τις θέσεις που
προβλέπονται στις περιπτώσεις α) έως κγ) της παραγράφου 1 του άρθρου 1 προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας
κάθε κριτηρίου δια του αριθμού των κριτηρίων.
2. Η τελική βαθμολογία κάθε αξιολογούμενου εκπαιδευτικού που δεν υπηρετεί
στις θέσεις που προβλέπονται στις περιπτώσεις α) έως κγ) της παραγράφου 1 του
άρθρου 1 υπολογίζεται με τον εξής
μαθηματικό τύπο:
ΤΒ={ ΣΚτ1*
ΒΚτ1+ ΣΚτ2* ΒΚτ2+ ΣΚτ3*ΒΚτ3 + ΣΚτ4*ΒΚτ4+
ΣΚτ5*ΒΚτ5}/5,
όπου ΤΒ: Η
τελική βαθμολογία, ΒΚτ: Βαθμός κατηγορίας που προκύπτει από το μέσο όρο της
βαθμολογίας κάθε κριτηρίου της και ΣΚτ: Συντελεστής κατηγορίας κριτηρίων.
…………………………………………………………………………
4. Οι
εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτηρίου
ανά κατηγορία χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς.
5. Οι
εκπαιδευτικοί που, σύμφωνα με την τελικής τους βαθμολογία ή σύμφωνα με την
παράγραφο 4, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς εγγράφονται στον πίνακα των μη
προακτέων που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011.
ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 3528/2007
Άρθρο
83
Σύστημα
προαγωγών − Πίνακες προακτέων
Οι
προαγωγές γίνονται ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι
υπάλληλοι προάγονται στον αμέσως επόμενο βαθμό, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον
απαιτούμενο χρόνο στο βαθμό που κατέχουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου
82 και έχουν σε υψηλό επίπεδο τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στις
εκθέσεις αξιολόγησής τους.
Το
υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών
προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του
υπαλλήλου, από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητα του στην υπηρεσία, η
επαγγελματική επάρκεια, η πρωτοβουλία του και η αποτελεσματικότητα του. Για
το σχηματισμό της κρίσης του, το υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνει υπόψη του τις
εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας.
……………………………
4.
Στους πίνακες μη προακτέων περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που κρίνονται ως μη
προακτέοι. Ως μη προακτέοι κρίνονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του
υπηρεσιακού συμβουλίου, βάσει πραγματικών στοιχείων, οι υπάλληλοι που δεν
πληρούν τις ουσιαστικές προϋποθέσεις να ασκήσουν τα καθήκοντα του ανώτερου
βαθμού.
……………………………….
Άρθρο 95
Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου
Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο
διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο
(2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο
υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από
προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες
διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό.
Κατά
της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό
Συμβούλιο.
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1)
Ο αριθμητικός
προσδιορισμός της αξιολόγησης στην κλίμακα του 0 έως 100, βολεύει αφάνταστα την
Διοίκηση και την κυβέρνηση, γιατί δεν χρειάζεται απαραίτητα χαμηλή βαθμολογία στην
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για να
μπορεί να προχωρήσει σε αποφάσεις όπως η αναγκαστική μετάθεση ή ακόμη
και η απόλυση εκπαιδευτικών αν ο Υπουργός Παιδείας προχωρήσει σε καταργήσεις
αριθμού οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένους κλάδους.
2)
Με τον χαρακτηρισμό ως ελλιπείς όσων εκπαιδευτικών
θα αξιολογηθούν ως τέτοιοι σε δύο τουλάχιστον υποκατηγορίες κάποιας κατηγορίας,
με αποτέλεσμα να εγγραφούν στους πίνακες μη προακτέων, επιδιώκεται να
ξεκαθαρίσει το τοπίο απ’ τους αδύνατους κρίκους κυρίως ασθενών εκπαιδευτικών.
Είναι γνωστό ότι δεν παρέχεται καμιά κοινωνική παροχή με τη μορφή ουσιαστικής
συνταξιοδότησης αυτών των ανθρώπων για να μπορούν να επιβιώσουν. Αυτό που
προβλέπεται είναι ένα προνοιακό επίδομα που το ονομάζουν σύνταξη αναπηρίας. Στην
ουσία θα τους πετάξουν στον καιάδα με τη βούλα του νόμου. Πρόκειται για
κοινωνικό δαρβινισμό.
3)
Στην αριθμητική
αποτύπωση του αποτελέσματος της αξιολόγησης, η αξιολόγηση του Διευθυντή
συμμετέχει κατά 40%, η αξιολόγηση του Σχολικού Συμβούλου κατά 50% και τα τυπικά
προσόντα κατά 10%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή