ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – Καθηγητών Αιτωλ/νίας
"Εκπαιδευτικό Δίκτυο Παρεμβάσεων- Συσπειρώσεων"
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΕΕ
ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΟΙ «ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη δικομματική κυβέρνηση, την ξεπουλημένη στην τρόικα, για την εγκληματική και φασιστική απόφαση να διαλύσει τη δημόσια δωρεάν παιδεία, τα άλλα δημόσια αγαθά, την κοινωνία και τη χώρα ολόκληρη.
12 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ οδηγούνται σε απόλυση 65 καθηγητές, και διώχνουν στο νομό 600 μαθητές (13.165 πανελλαδικά) της σχολικής χρονιάς 2012-2013, αγνοούν πώς θα συνεχίσουν τις σπουδές τους. Μας γέμισαν με παραμύθια και μύθους που μας προσβάλουν όλους:
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 1ο: Το Υπουργείο Παιδείας καταργεί τον Τομέα Υγείας & Πρόνοιας καθώς και τον Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών – Γραφικών Τεχνών, όπως και τις Αισθητικής Κομμωτικής των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ γιατί οι ειδικότητες αυτές (με τους περισσότερους μαθητές) δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (τυπικό σχολείο) αλλά στο δίκτυο της εφήμερης κατάρτισης των ιδιωτών!
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 2ο: Οι εκπαιδευτικοί που απολύονται, που καλύπτουν το 55% του διδακτικού ωραρίου των σχολείων αυτών, μπορούν να στελεχώσουν τις υπηρεσίες των Μονάδων Υγείας που θα είναι οι επόμενες δημόσιες κοινωνικές δομές που θα κλείσουν!
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 3ο: Στις θέσεις των 290 έμπειρων βοηθών εργαστηρίων ΔΕ1 θα διορίζουν (!) πτυχιούχους Πανεπιστημίων.
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 4ο: Το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν στο τοπίο της ομίχλης που δημιούργησε η εξαρτημένη μνημονιακή τους πολιτική!
Εδώ η συκοφαντία και η προπαγάνδα περισσεύουν…
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 5ο: Οι ειδικότητες που καταργούνται είχαν φέρει σύγχυση στην αγορά εργασίας!!!
ΠΑΡΑΜΥΘΙ 6ο: Λένε ότι θέλουν προσλήψεις από ΑΣΕΠ, όταν πολλοί συνάδελφοι των ειδικοτήτων που καταργούν, που είναι ήδη στη λίστα της ντροπής, είναι από τον τελευταίο διαγωνισμό (τα ονόματά τους είναι στη σελίδα του ΑΣΕΠ 4Π/2008) ενώ γνωρίζουν ότι συνολικά στους διορισμούς των καθηγητών από την επετηρίδα δεν υπήρχε το ρουσφέτι τους αλλά με διάφανη σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την χρόνο κτήσης του πτυχίου κάθε εκπαιδευτικού.
Μύθος 1ος: Η κυβέρνηση στοχεύει σε ένα Τεχνικό Λύκειο που θα προσφέρει ειδικότητες αποφοίτων που να ανταποκρίνονται στις επιλογές των μαθητών και όχι στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών! Βλέπε έκθεση ΟΟΑΣΑ που αποκαλεί τον μαθητή πελάτη!
Μύθος 2ος: Δεν κλείνουν τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, αλλά καταργούν το φιλέτο των ειδικοτήτων των πολυπληθέστερων τομέων της δευτεροβάθμιας ΤΕΕ.
Μύθος 3ος: Θα τους προσλάβουν λέει ως ωρομισθίους καθηγητές (για κάποιες ώρες) για τις ανάγκες της Γ΄τάξης στο νέο σχολικό έτος (2013-14), δηλαδή αυτούς που απολύουν σήμερα από θέσεις μόνιμου τακτικού διδακτικού προσωπικού των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ!!!
Μύθος 4ος: Οι μαθητές θα βρίσκουν πλέον διέξοδο (με δίδακτρα) και σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, που θα λειτουργούν αν μπορέσουν οι παραπαίουσες οικονομικά περιφέρειες αλλά και σε αυτά των ιδιωτών!
Η πραγματικότητα: Στα ΕΠΑΛ μετά την Α΄ Λυκείου είναι ότι υπάρχουν 12 τομείς από τους οποίους καταργούνται οι 2 και στις ΕΠΑΣ 30 ειδικότητες από τις οποίες καταργούνται οι 8.
Σωστά μέχρι εδώ συμφωνούμε. Το συμπέρασμα ποιο είναι; Γίνεται εξορθολογισμός και «νοικοκύρεμα» ή ισοπέδωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης; Τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν: Οι 2 τομείς των ΕΠΑΛ αντιστοιχούν στο 24% των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ και οι 8 ειδικότητες των ΕΠΑΣ αντιστοιχούν στο 55% των μαθητών που φοιτούν στις ΕΠΑΣ.
Καταργούν κλάδους και ειδικότητες της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως των ΔΕ1-βοηθών εργαστηρίων, όπως και τις κατηγορίας ΤΕ1 ειδικοτήτων υγείας και οικ. υπηρεσιών κ.λ.π. ενώ έπεται η συνέχεια και άλλων τεχνικών καθηγητών με απώτερο στόχο την κατάργηση της παροχής ειδίκευσης εντός του σχολείου. Θέλουν την καθολική «μαθητεία» της παιδικής εκμετάλλευσης προς όφελος των πολυεθνικών και των Ελεύθερων (ασύδοτων) Οικονομικών Ζωνών που απαιτεί η κ. Μάρκελ.
Μεθοδεύουν δια τις πλαγίας ουσιαστικά την κατάργησης της δημόσιας ΤΕΕ. Της απόλυσης των εκπαιδευτικών για την δραστική δημοσιονομική περιστολή δημόσιων πόρων υπέρ των δανειστών και με άμεσο στόχο την αποδέσμευση του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει δωρεάν τεχνική παιδεία σε όλους. Προωθείται πλέον η ατομική ευθύνη ως υπόθεση το κάθε ενός, που θέλει να αποκτήσει κάποια ειδικότητα. Επιστρέφουν δηλαδή τον χρόνο στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα στην εποχή του κάλφα. Θέλουν να τα δώσουν όλα στους μεγαλοσχολάρχες και τους εμπόρους της γνώσης.
Αν αυτό επιτευχθεί θα συρρικνωθεί το σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης και θα παρουσιαστεί το φαινόμενο οι περισσότερες οικογένειες να μην μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους ακόμα ούτε στο γυμνάσιο πόσο δε μάλλον στο Λύκειο. Στο καιρό της κατοχής, των καταναγκαστικών μνημονίων, των μεσοπρόθεσμων δανείων, όπου ο λαός εξαθλιώνεται, η κοινωνική συνοχή καταστρέφεται, η αμάθεια στους νέους και ο υποβιβασμός του γενικότερο μορφωτικού επιπέδου της νέας γενιάς προωθείται επιμελώς, αντί της αλληλεγγύης και της συλλογικής δράσης, που θα πρέπει να καλλιεργείται, η εξουσία μετατρέπει σε ακραίο ατομισμό τον νέο τρόπο ζωής με το διαίρει και βασίλευε. Τότε τα δημόσια αγαθά, όπως η υγεία και η παιδεία απαξιώνονται ακόμα περισσότερο, όπως και κάθε έννοια εργασιακών δικαιωμάτων και σταθερής εργασίας.
Ας κρίνει ο αναγνώστης που βρίσκεται η αλήθεια, στο μύθο ή στην ερμηνεία της πραγματικότητας του Υπουργείου; Ας ζητήσουν οι βουλευτές τα στοιχεία από το Υπουργείο, πριν ψηφίσουν το πρώτο στάδιο της διάλυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η «αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (2007-2013)» μελέτη του ΕΑΙΤΥ προϋπολογισμού 450.000€ με τα μέτρα που παίρνονται πετάγεται στα σκουπίδια. Τι θα ψηφίσετε κ. Θάνο; Τι θα ψηφίσετε κ. Σαλμά και κ. Καραγκούνη; Τι θα ψηφίσετε κ. Βουλευτές της συγκυβέρνησης; Θα βαφτίσετε την κατάργηση του 25% της δυναμικότητας των ΕΠΑΛ και του 55% των ΕΠΑΣ, εκσυγχρονισμό;
Η πραγματικότητα του Υπουργείου έχει και συνέχεια. «Οι απόφοιτοι των επαγγελμάτων υγείας και πρόνοιας δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση». Αρχικά να επισημάνουμε ότι και μόνο η επίκληση των λέξεων «επαγγελματική αποκατάσταση» στις σημερινές συνθήκες με τα ποσοστά ανεργίας των νέων αποτελεί βλασφημία και όχι επιχείρημα. Στη συνέχεια να ρωτήσουμε σε ποια στοιχεία στηρίζεται αυτή η διαπίστωση;
Τα στοιχεία που υπάρχουν από τα σχολεία του νομού μας δείχνουν ότι παρά την μεγάλη κρίση και τη διάλυση της «αγοράς εργασίας» καταφέρνουν και βρίσκουν ορισμένες θέσεις εργασίας και μάλλον βρίσκονται σε καλύτερη θέση από τους απόφοιτους άλλων ειδικοτήτων. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας στην τριετία της κρίσης αυξάνεται κατά 34%.
Αυτή ήταν η αξιολόγηση της προσφοράς τους από την πολιτεία. Η δουλειά τους δημιούργησε σύγχυση στην αγορά εργασίας!!! Είναι τόσο μεγάλη η σύγχυση που προκάλεσαν, γι’ αυτό θα πρέπει οι οργανικές θέσεις που κατέχουν να καταργηθούν προκειμένου να ικανοποιούνται οι όροι του άρθρου 103. 4 του Συντάγματος (Oι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν) που πρώτος το λίθο βαλέτω ήταν ο Μαζί τα φάγανε. Η σύγχυση στην αγορά εργασίας αιτία άρσης της μονιμότητας στο Δημόσιο!!! Έλεος, νομικοί υπάρχουν σ’ αυτή τη χώρα;
Είναι μύθος, ισχυρίζεται το Υπουργείο, ότι καταργώντας τις θέσεις των καθηγητών αυτών των κλάδων και ειδικοτήτων αφήνει στο δρόμο μαθητές, τους αφήνει χωρίς σχολείο. Η πραγματικότητας, πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο, είναι ότι :
Το Σεπτέμβριο του 2013 δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών – Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές, που αποφοίτησαν εφέτος από την Α’ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου. Οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν από τους εναπομείναντες 10 τομείς των ΕΠΑΛ.
Η πραγματικότητα στην Αιτωλ/νία το Σεπτέμβριο θα είναι: 600 περίπου μαθητές που επέλεγαν τους τομείς Υγείας & Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών – Γραφικών Τεχνών να αναγκαστούν, κατά το μεγαλύτερό τους μέρος, να επιλέξουν τον τομέα Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών (εκτός και αν πιστεύει κανείς ότι τα κορίτσια της νοσηλευτικής θα επιλέξουν να γίνουν πλοίαρχοι, μηχανικοί οχημάτων, ηλεκτρονικοί, τορναδόροι κ.λ.π).
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Ελλάδα δια του π. Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου, έχει υπογράψει μνημόνιο ουσιαστικής παραχώρησης της μαθητείας στην Ελλάδα (Memorandum on Cooperation in Vocational Education and Training in Europe Berlin, 10-11 December 2012) στους Γερμανούς, όπου με το πρόσχημα της πρακτικής μάθησης θα γίνεται εκμετάλλευση του ανήλικου εργατικού δυναμικού κ.α. της χώρας μας. Στα πλαίσια αυτού του μνημονίου φαίνεται ότι εκπονήθηκε το νέο σχέδιο νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση, εάν λάβουμε υπόψη ότι έγιναν επαφές με Γερμανούς εμπειρογνώμονες (επίσκεψη ελληνικής αντιπροσωπείας στη Γερμανία, κλπ.) για τη λειτουργία Ελεύθερης Οικονομικής Ζώνης στον Έβρο κ.α. για την υποβολή των νέων μεσαιωνικών εργασιακών όρων των μνημονίων!
Άρα το σύνθημα για τον υπουργό παιδείας άλλαξε έγινε «πρώτα το μνημόνιο, μετά ο μαθητής και ο δάσκαλος σε διαθεσιμότητα».
Όσο για τους μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους με ωρομίσθιους (υπό απόλυση καθηγητές που ήταν μόνιμοι στην ίδια θέση στο ίδιο σχολείο) που θα προσληφθούν ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα!!! Τέτοια σατανική, σαδιστική και εκβιαστική πρόταση προς τους εργαζόμενους, μόνο άρρωστα μυαλά μπορούν να σκεφτούν. Κύριε Υπουργέ & Υφυπουργέ απολύστε τους συμβούλους σας και με την αποζημίωση τους στείλτε τους για ψυχιατρική παρακολούθηση.
Καθηγητές, μαθητές, Γονείς & Κηδεμόνες, εργαζόμενοι δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δηλώνουν ότι θα αγωνιστούν μαζί με τους υπό απόλυση συναδέλφους μας για να μην εφαρμοστούν οι παρανοϊκές προτάσεις του πολυνομοσχεδίου. Σας δηλώνουμε ότι είμαστε στρατευμένοι στον αγώνα της υπεράσπισης του Δημόσιου Σχολείου. Όλοι είμαστε αντίθετοι πέρα από χρώματα και αρώματα, χοντροί, αδύνατοι ...ΟΛΟΙ.
Ο Σεπτέμβριος του 2013 θα δείξει την πραγματικότητα.
ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΤΩΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΕ – ΔΝΤ
Υ.Γ. 1. Την ιδέα του κειμένου την πήραμε από το Σύλλογο διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ «Ελ. Βενιζέλος» Χανίων.
2. Οι εκπαιδευτικού του ΕΠΑΛ Ναυπάκτου έκαναν ανάλογη παρέμβαση εκφράζοντας την αγωνία τους για το σχολείο και τους συναδέλφους τους που απολύονται.
3. Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και ο συμπαθής συνάδελφος διευθυντής του, που είναι;
Αυτά προς το παρόν…..
Αγρίνιο 15-7-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή