Ο γνωστός δημόσιος υποβολέας στην Πάτρα, για θέματα παιδείας και εκπαίδευσης, μου εκμυστηρεύτηκε τι είπε στο Ράδιο – Γ την Δευτέρα 30 Ιουνίου:
Μετά το 1999 και το 2000 οι καρδιές των μαθητών των Λυκείων τραντάζονται. Μαζί τους αυτή τη φορά και αυτές των μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι περισσότερες ψυχές από σας ίσως να μη γνωρίζετε ότι οι μισοί, ίσως και παραπάνω, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές είναι εγκλωβισμένοι στις νέες ιδιότυπες διακοπές της φετινής χρονιάς. Το Υπουργείο Παιδείας (;) αποφάσισε παρά τη γνωστή νομοθεσία των ΠΔ50/1996 και 100/1997 με την οποία αυτές τις μέρες θα είχε λήξει ανά πάσα την επικράτεια όλο το πλέγμα των εθελοντικών μεταθέσεων, υπεραριθμιών, βελτιώσεων και οριστικών.....
τοποθετήσεων για τη νέα χρονιά. Φέτος η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θάρθει σε πέρας με τη λήξη των διακοπών σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ.
Η ανάγκη των εκπαιδευτικών (όπως και των μαθητών) που διαχρονικά, σε όλα τα πλάτη του πλανήτη και με όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα για ανάπαυλα, αγραναύπαση, διακοπές για γέμισμα των «μπαταριών» διακυβεύεται με ευθύνη του ίδιου του υπουργείου.
Κάποιοι άλλοι παρακολουθείτε το παιχνίδι του ΥΠΑΙΘ, όχι πλέον με τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, αλλά με αυτούς της Α΄ Λυκείου για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Δεν πρόκειται για εισαγωγικές από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, όπως είχε δοκιμαστεί και αποτύχει στο απώτατο παρελθόν. Πρόκειται για το τριπλό παιχνίδι που παίζεται με τον γενικό τίτλο «Τράπεζα θεμάτων».
Λίγοι γνωρίζετε επίσης για το επί πλέον «κλειδαμπάρωμα» όλων των καθηγητών Λυκείων και ΕΠΑΛ για να τελειώσουν με τα αποτελέσματα της Γ΄ Λυκείου και Γ΄ ΕΠΑΛ (ημερήσιων) και Δ΄ Λυκείου και Δ΄ ΕΠΑΛ (εσπερινών). Δόθηκε παράταση μόνο γι’ αυτούς του διδ. έτους (σπάει το έτος;) μέχρι αύριο 4 Ιουλίου. Τα Γενικά Λύκεια είναι έτοιμα με τα αποτελέσματα της τελευταίας τάξης και γι’ αυτό χαίρεται το ΥΠΑΙΘ βγάζοντας σήμερα στη δημοσιότητα και τα στατιστικά των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Ας πούμε δυο κουβέντες για το τι παίζει το ΥΠΑΙΘ με την Α΄ Λυκείου:
Ι) Από πέρισυ στα λεγόμενα Πρότυπα-Πειραματικά οι μαθητές προς την Α΄ Λυκείου περνούν με εισαγωγικές εξετάσεις. Επομένως δεν εισέρχεται «τυχαίο δείγμα» μαθητικού πληθυσμού για πειραματικές – πιλοτικές διδασκαλίες, αλλά μόνο μερίδα της «αριστείας». Το «πρότυπο» αυτό μέλει κατά τους κρατούντες τη χώρα να περάσει στα κανονικά σχολεία, όταν προετοιμαστεί και λειανθεί το σχολικό και γονεϊκό έδαφος. Φυσικά και στα σχολεία αυτά η Πολιτεία δεν έχει υποχρέωση μεταφοράς των μαθητών λόγω της «εθελοντικής» συμμετοχής και εννοείται ότι το πλήθος των μαθητών δεν έχει χωροταξικούς περιορισμούς….
ΙΙ) Φέτος και κοντά στο Πάσχα η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αποφάσισε με «ξαφνικό θάνατο» να επιβάλλει υποχρεωτικά την «τράπεζα θεμάτων», αλλά και«τράπεζα αιμάτων», σε όλα τα σχολεία. Με το γενικό αυτό τίτλο εμπεριέχονται τρεις συνιστώσες: την καθεαυτού τράπεζα θεμάτων, το εύρος της εξεταστέας ύλης και τον μαθηματικό αλγόριθμο της βαθμολογίας για το πέρασμα στην επόμενη τάξη.
Καθηγητές ερευνητές έχουν αποκαλύψει εδώ και πολύ καιρό – δυο τελευταίες αναρτήσεις εδώ και εδώ – την κοινωνία περί τίνος πρόκειται και που στοχεύει το ΥΠΑΙΘ. Το ίδιο έκαναν κάποιες ΕΛΜΕ – π.χ. ΨΗΦΙΣΜΑ Α΄ ΕΛΜΕ Αχ_ Δεν θα αφήσουμε τους μαθητές μόνους τους!, αλλά και η ΟΛΜΕ. Η τελευταία με στοιχεία αποδεικνύει ότι πάνω από το 23% των μαθητών της Α΄ Λυκείου μένει ανεξεταστέο και μικρό μέρος επαναλαμβάνει την τάξη. Το υπουργείο με την νέα του μνημονιακή ηγεσία του δέχεται τα πολυποίκιλα πυρά και:
α) Στηρίζει την τράπεζα θεμάτων για φέτος και τη νέα σχολική χρονιά (που θα ισχύει για την Α΄ αλλά και τη Β΄ Λυκείου) και αποκρύπτει τον πολλαπλό εργαλειακό της χαρακτήρα από τους μη ειδήμονες.
β) Δεν ασχολείται για τον σχεδόν διπλασιασμό της εξεταστέας ύλης (ποσοτικό ζήτημα), αλλά και την περιπτωσιολογία που αναπτύσσεται μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια (ποιοτικό ζήτημα).
γ) Διαμηνύει ήδη ότι θα αλλάξει μια μικρή παράμετρο του μαθηματικού αλγόριθμου για φέτος, χωρίς μάλιστα να δεσμεύεται για τη νέα σχολική χρονιά.
ΙΙΙ) Φαίνεται ότι ετοιμάζει νέα παράταση εγκλωβισμού των καθηγητών για να βγάλουν τα νέα αποτελέσματα (νέοι υπολογισμοί, νέες συγκλήσεις συλλόγου διδασκόντων, νέα πρακτικά, αλλαγές σε καρτέλες, μαθητολόγια, νέες αναρτήσεις αποτελεσμάτων και φυσικά νέοι έλεγχοι μαθητών. Η αλλαγή αυτή είναι μεν καλοδεχούμενη, αλλά δεν αποτελεί λύση ούτε του 10% του προβλήματος.
Οι καθηγητές χαίρονται που θα αυξηθεί ο μαθητικός πληθυσμός που θα περάσει στην Β΄ Λυκείου ή ΕΠΑΛ, αλλά δικαίως ενοχλούνται για την νέα επιβάρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ. Αντί να πειραματίζεται στα «Πειραματικά», πειραματίζεται πάλι στου «κασίδη το κεφάλι»…
****
Τι παίζεται όμως με την «τράπεζα θεμάτων» επί της ουσίας του σχολείου;
1) Θα μειωθεί ο πληθυσμός των μαθητών στα Λύκεια και ΕΠΑΛ. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται λιγότερο καθηγητικό προσωπικό και αργότερα λιγότερα Λύκεια και ΕΠΑΛ. Ο φιλτραρισμένος βίαια μαθητικός πληθυσμός θα διοχετευθεί έντεχνα μετά το βίαια (πως αλλοίως; ) είτε στην μαθητική διαρροή, είτε στην (ελάχιστη) παιδική εργασία, είτε στις σχεδιαζόμενες ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής κατάρτισης) που φαίνεται ότι θα αποτελούν χαμηλότερου επιπέδου κατάρτιση (όχι εκπαίδευση) και απ’ αυτή στις ΕΠΑΣ, που έχει προγραμματιστεί να κλείσουν σε όλη τη χώρα στις 15 Σεπτέμβρη φέτος.
2) Η αύξηση της εξεταστέας ύλης από τη μια μεριά (δεν αφαιρούνται πλέον τα 2/5 ώστε να παραμείνουν στις εξετάσεις τα βασικότερα 3/5) και το άγνωστο της βιομηχανίας θεμάτων (τώρα το 50%) που αναγκαστικά θα παράγεται και από λεπτομέρειες, υποσημειώσεις, μειωμένης σημασίας πληροφορίες θα οδηγήσουν σε μετραοπή της μάθησης της τάξης σε φροντιστηριοποίηση με όσα αυτό συνεπάγεται για το αν το Λύκειο θα είναι πλέον … σχολείο…
3) Σε συνδυασμό με τον τιμωρητικό χαρακτήρα της λεγόμενης «αξιολόγησης» των καθηγητών θα οδηγήσουν τους νέους επιθεωρητές να μειωθεί και στα θέματα του υπόλοιπου 50% που βάζουν ενδοσχολικά οι διδάσκοντες να είναι είτε παρόμοια, είτε δυσκολότερα και απ’ αυτά της «τράπεζας θεμάτων». Αντίθετα οι γονείς θα πιέζουν τους καθηγητές για εύκολα, όχι μόνο για να αυξάνεται η πιθανότητα να περνάει την τάξη μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών, αλλά διότι ο βαθμός της Α΄ Λυκείου, όπως και οι επόμενοι στην Β΄και Γ Λυκείου θα συναποτελούν το ένα από τα ισοδύναμα «πέντε μαθήματα» για εισαγωγή σε πανεπιστημιακή κλπ σχολή…
4) Θα οξυνθεί η απόσταση μεταξύ πλουσίων και φτωχών μαθητικών στρωμάτων,αφού οι πρώτοι θα αυξήσουν τα φροντιστήρια και οι δεύτεροι θα φεύγουν από το σχολείο…
5) Δεν αποκλείεται το σύστημα αυτό να ευνοεί και τα ιδιωτικά σχολεία, πέρα από τα ούτως ή άλλως ιδιωτικά φροντιστήρια και «ιδιαίτερα»…».
****
Τι απομένει; Μα τι άλλο από φρέσκους, πλατιούς, μετωπικούς αγώνες αντίστασης αλλά και ανατροπής για χάρη και του δημόσιου αγαθού της παιδείας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή