Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τους χειρότερους οιωνούς. Δυόμιση χρόνιο μετά την έλευση του ΔΝΤ και η χώρα υφίσταται μια πραγματική κοινωνική καταστροφή: το εισόδημα των εργαζομένων έχει μειωθεί κατά 50%, η αγοραστική δύναμη του βασικού μισθού έχει φτάσει στο επίπεδο του 1978, η ανεργία στο νομό Αιτωλ/νίας ξεπερνά το 45% όταν στη χώρα η επίσημη είναι στο 28% και η πραγματική στο 34% και μια ολόκληρη γενιά η ξεχασμένη από τη δεκαετία του ’60 έννοια της μετανάστευσης ξαναμπαίνει στην ημερήσια διάταξη.
Η πολιτική αυτή δε δημιουργεί μόνο ανέργους και φτωχούς, αλλά διαλύει και κάθε έννοια κοινωνικού αγαθού. Η παιδεία, η υγεία, ο πολιτισμός είτε θεωρούνται άχρηστες δαπάνες, είτε πρέπει να γίνουν πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Γι αυτό και ετοιμάζουν ξεπούλημα στο ντόπιο και διεθνές κεφάλαιο όλων των δημόσιων αγαθών (νερό, ενέργεια κ.λπ.) μέσω των ...
αποκρατικοποιήσεων των ΔΕΚΟ. Ταυτόχρονα με μοχλό τις αποκρατικοποιήσεις προχωρούν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας..
Η κυβέρνηση-εφαρμόζοντας το σχέδιο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, κεφαλαίου για την εκπαίδευση- κονιορτοποιεί δικαιώματα και κατακτήσεις, οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς στον εργασιακό μεσαίωνα και τη δημόσια εκπαίδευση στην πλήρη κατεδάφιση. Βασικός στόχος του Υπουργείου είναι οι εξοντωτικές περικοπές, η επιδείνωση των συνθηκών της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ολοκληρωτική επίθεση στους εκπαιδευτικούς.
Το νέο πακέτο μέτρων προβλέπει δραματικές περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, νέες σαρωτικές συγχωνεύσεις σχολείων [κυρίως στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: θεωρούν ότι δε μπορεί να λειτουργεί σχολείο με λιγότερους από 300 μαθητές. Ετοιμάζονται για μείωση ειδικοτήτων (140 τον αριθμό] και καταργήσεις κλάδων στα ΕΠΑΛ.- αντίο Καινούργιο, Μακρυνεία, Κατοχή, Βόνιτσα κ.λ.π.]- παραπέρα μείωση των θέσεων εργασίας, νέες περικοπές στους μισθούς (παρά τις δραματικές μειώσεις που ήδη έχουμε υποστεί πάνω από 40% και τη μείωση του μισθού των πρωτοδιορίστων στα επίπεδα των 600 ευρώ) και αύξηση του ωραρίου εργασίας (δημοσιεύματα αναφέρονται σε αύξηση του ωραρίου στη Δ.Ε. κατά τρεις ώρες). Ο ίδιος ο Υπουργός ...Αμάθειας δηλώνει ότι η δωρεάν παιδεία έχει μετατραπεί «σε μια ακριβοπληρωμένη σπατάλη σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου» (Ελεύθερος Τύπος, 9 – 9 – 2012).
Με γρήγορους ρυθμούς, ταυτόχρονα, στο Υπουργείο ετοιμάζουν τα σχέδια αξιολόγησης με στόχο την εργασιακή ομηρεία, την απόλυση-εφεδρεία, που μάλλον ξεκινά από την ΤΕΕ, τη μισθολογική καθήλωση, την ιδεολογική χειραγώγηση και την ταξική κατηγοριοποίηση-κλείσιμο των σχολείων (ένα σε κάθε Καλλικρατικό δήμο θα μείνει τελικά εκτός των αστικών κέντρων).
Σε καθεστώς μνημονίων, η αξιολόγηση μόνο ως διαδικασία νομιμοποίησης απολύσεων, εφεδρείας και βαθμολογικής-μισθολογικής στασιμότητας των εκπαιδευτικών μπορεί να λειτουργήσει. Είναι δηλαδή ο κεντρικός μηχανισμός για την υπονόμευση της μονιμότητας, την τρομοκράτηση και τις μαζικές απολύσεις. Οι απολύσεις στο Δημόσιο έχουν αποφασιστεί. Επιπλέον, από τον Νοέμβριο του 2011 υπάρχει ο νόμος 4024, σύμφωνα με τον οποίο οι προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων -και δεν εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί- γίνονται με "ποσόστωση"! Ιδιαιτέρως, η μετάβαση από τον βαθμό Γ στον βαθμό Β είναι "γολγοθάς" για τους εκπαιδευτικούς, καθώς τέσσερις στους δέκα που κρίνονται θα απορρίπτονται ανεξάρτητα από την απόδοσή τους, επειδή δεν θα έχουν πιάσει την ποσόστωση του 60%! Τέλος, μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών θα λαμβάνει τον βαθμό Α, ανεξάρτητα από την αξιολόγησή του.
Θέλουν τον εκπαιδευτικό – λάστιχο, χωρίς δικαιώματα, περιπλανώμενο από σχολείο σε σχολείο και από τον ένα νομό στον άλλο, πάμφτωχο και άβουλο, σε ένα σχολείο που θα προετοιμάζει ένα ευέλικτο, αμόρφωτο και υπάκουο εργατικό προσωπικό.
Υ.Γ. Το δίλλημα έχει τεθεί: ή εμείς ή αυτοί.
Εμείς! Όχι αυτοί!
Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
Εμείς! Όχι αυτοί!
Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
Κώστας Κορδάτος
Μέλος Δ.Σ Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
Με τη ΡΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή